Biztonsági kötél mentette meg Kimi életét
Dina 2006.10.28. 13:32
Nürburgring - Áldozatból bűnbak lett nagy hirtelen Kimi Räikkönen (25). A McLaren-Mercedes pilótája a vasárnapi Európa Nagydíjon saját felelősségére maradt kint használhatatlan jobb első gumival a pályán, ezzel nemcsak magát, hanem a többi versenyzőt is veszélyeztette. A finn életét egyébként egy szénszálas kötél mentette meg, amely megtartotta a leszakadt kereket.
Négy kilométer választotta el Kimi Räikkönent, hogy sorozatban harmadik versenyét nyerje meg. A Nürburgringen azonban annyira elhasználódott a jobb első gumija, hogy korábbi tetemes előnye 1,4 másodpercesre csökkent az őt üldöző Alonsóval szemben.
Tizenöt körrel a futam vége előtt elkövetett egy hibát is a finn, elfékezte magát, s kicsúszott a pályáról, ami végképp tönkretette az addig is nagy terhelés alatt álló jobb első kerékfelfüggesztést. A boxban várták a szerelők, hogy új gumit adjanak neki, Kimi azonban rádión kiszólt a csapatnak, hogy végig akarja nyomni, nem ereszti ki kezéből az első helyet. Az utolsó célegyenesbeli vágtát azonban már nem bírta ki a felfüggesztés, 300 km/órás sebességnél egyszerűen darabokra tört.
A McLaren irányíthatatlanul pörgött, s a kavicságyban a gumifalnak csapódott, miközben alig néhány centiméterrel kerülte el Button BAR-Hondáját. A leszakadt kerék végig ott csapkodta a karosszériát a pilótafülke mellett, de szerencsére nem érte el a finnt.
- Pokolian közel volt - mondta falfehér arccal Räikkönen a verseny után. Valószínűleg annak a kevlarból (szénszál) készült biztonsági kötélnek köszönheti a pilóta az életét, amely megtartotta a leszakadt kereket. Ez a kötél (amely legfeljebb 50 centiméteres lehet, nehogy elérjen a pilótafülkéig) 5 tonna terhelést is elbír, amire szükség is van, hiszen egy 12 kilós F1-es kerék a centrifugális erővel megspékelve könnyedén leszakíthatja a pilóta fejét.
Ugyan a McLarennél azt állítják, hogy végig kézben tartották a dolgok alakulását, kontrollálták az autót, a többi istállónál lázadoznak. Felháborodásuk érthető is, hiszen Räikkönen nemcsak saját, de a pályán lévő többi pilóta életét is kockáztatta, amikor nem ment be a boxutcába.
- Mi egészen biztos lecseréltük volna azt a rossz kereket, még akkor is, ha ezzel elúszott volna a győzelmünk - mondta Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója.
|