Kimi Räikkönen is the best pilot!!!!!
Kimi Räikkönen is the best pilot!!!!!
Bejelentkezés/Login
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Lesz visszatérés?
Szerinted Kimi visszatér a Forma-1-be?

Igen,már jövőre! (45 / 53%)
Igen,de csak néhány év múlva. (18 / 21%)
Nem. (22 / 26%)

Szavazatok száma: 85

Létrehozás időpontja:
2010-07-15 18:33:47

Szavazás lezárva:
2012-01-01 21:24:30


Lezárt szavazások
 
Óra/Clock

 
Menünk!/Our menu
 
Képek Kimiről!/Pictures about Kimi
 
2009 képekben
 
Ajánlott oldalak/Recommended websites
 
Világbajnokság állása/Result
1. Lewis Hamilton 145p.
2. Jenson Button
133p.
3. Mark Webber

128p.

9. Sebastian Vettel
121p.
 
Finn zászló és címer/Finnish flag and shield

Finnország címere

 
A mi pályánk/Our track-Hungaroring(minden infó a Hungaroring oldaláról származik)
 
A világbajnokság állása/World Championship result
Vodafone McLaren Mercedes 278 p
Red Bull Racing 249 p
Scuderia Ferrari Marlboro 165 p

 

 
Videók/Videos
 
A Ferrari
 
Legyen ez a kezdőlapod!

Legyen ez a kezdölapom!

Wave Animated

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more
 
Szép pillanat/Beautiful moment
 
McLaren-Mercedes MP4-24
A McLaren-Mercedes alakulat a mezőnyben szereplő csapatok közül harmadikként mutatta be a nagyközönségnek az elmúlt több mint másfél éves fejlesztési munkájuk eredményeképpen megszületett vadonatúj konstrukciójukat, az MP4-24-et. ...................................................................................................................................................... A 2009-es idényre eszközölt szabálymódosítások közül a versenyautók aerodinamikai csomagját érintő változások a legszembetűnőbbek az elmúlt évben használt megoldásokkal szemben. Az első- és a hátsó légterelő szárnyakra, valamint az oldalsó kocsiszekrényre vonatkozó regulák értelmében több-kevesebb párhuzamot lehet vonni az új McLaren, és a Ferrari valamint a Toyota által már korábban bemutatott négykerekűk külső megjelenése között. Az angliai alakulat azonban alkalmazott jó néhány változtatást - ide értve a felfüggesztési rendszeren elvégzett módosítások mellett a motorburkolat apró finomításait is -, hogy az MP4-24-es autó közegellenállási- és az aerodinamikai jellemzőit a lehető legjobb kondícióba hozzák. Az MP4-24-es konstrukció valamelyest magasabb építésű elülső karosszériaelemekkel rendelkezik elődjénél, amelyhez egy lekerekített, enyhén lefelé ívelő orrkúp társul. A nyújtott orr-rész vonalvezetése a Renault 2008-as szezonban használt aerodinamikai elemét idézi. Az új kialakításnak köszönhetően az orrkúp alatt kisebb nyomás alakul ki, amely egyben nagyobb leszorító erőt eredményez az autó első légterelő szárnyára és első tengelyére egyaránt. A McLaren-Mercedes MP4-24 első légterelő szárnya (2009.01.16) A szabályok értelmében 1800mm-es hosszban - amely megegyezik a versenyautó szélességével - megépített első légterelő szárny komplexebbnek tűnik, mint a Ferrari, vagy akár a Toyota által bemutatott megoldás. Mindamellett, hogy az orrkúp felett átívelő hídszárny alkalmazását nem engedélyezik az idei évtől, a középső semleges szekció és a véglezáró lapok közötti légterelő szárnyacskák számát nem limitálta az FIA. Ennek megfelelően a wokingiak ellentétben az előzőleg említett két csapattal szemben, két-két szárnyelemet helyeztek el a főprofil mögött. A kialakítás különlegességeként említhető, hogy ezen elemek közül a hátsó, vagyis a kerekek előtti szárnyak dőlésszögét lesz majd képes állítani a pilóta a kormánykeréken elhelyezett kapcsoló segítségével, amelyre egy körön belül maximálisan kétszer nyílik lehetőség. Mivel az első fékek hűtőnyílásától kezdve és az első légterelő szárny, valamint az első kerekek között nem lehet semmiféle extra légterelőt alkalmazni az idei évben, az MP4-24-es igencsak letisztult külsővel jelent meg a bemutatón. A Toyota TF109-es és a Ferrari F60-as autókkal ellentétben az orrkúp alatt az első kerékfelfüggesztés alsó lengőkarja közelében egyetlen egy fordítólemezt sem alakítottak ki. Az oldalsó kocsiszekrény előtt lévő szekció is szinte teljesen üresen maradt, eltekintve a viszonylag kis felülettel rendelkező homloklemeztől. Mivel az autó ezen területén viszonylag szabadon végezhetnek majd a csapatok fejlesztéseket, a McLaren is valamelyest rövidebbre építette az oldalsó kocsiszekrényt. A hűtőpanelek előtt lévő légbeömlő nyílás méretét leszűkítették, amely kissé furcsának tűnhet a KERS alkalmazása miatt, hiszen az új hibrid hajtás nagy hűtést igényel. Ez a dizájn azonban nem teljesen ismeretlen a McLaren számára, hiszen már a tavalyi Angol Nagydíjon is ehhez hasonló kialakítással látták el versenyautójukat. Az oldalsó kocsiszekrény ezen részének kialakítása azonban hordoz magában némi előnyös tulajdonságot is. Azzal ugyanis, hogy a bemeneti nyílást leszűkítik, az oldalsó kocsiszekrényéhez érkező légáramlatok nagyobb részét el tudják vezeti a karosszéria mellett úgy, hogy a diffúzor alól kilépve felgyorsul annak sebessége, amely megnöveli az autó hátsó traktusára ható leszorító erő nagyságát. Ez különösen fontos lehet a szűkebb hátsó légterelő szárny, és a megváltoztatott méretű diffúzor ismeretében. A McLaren-Mercedes MP4-24 felülnézetben (2009.01.16) A motort és a hűtőpaneleket maga alá rejtő karosszériaelemek alkotta kocsiszekrény a 2008-as McLarent idézi, amely továbbra is magas és karcsú vonalvezetést kapott. Ezzel a megoldással maximalizálni tudták a hátsó kerekek előtti tér nagyságát, amelyet az új technikai szabályok értelmében szabadon kell hagyni. A motorburkolat különlegességeként említhető a felső síkban kialakított kipufogónyílások is. A wokingi csapat mérnökei által kidolgozott megoldásnak köszönhetően a kipufogócsonkok nem emelkednek ki a karosszéria síkjából, hanem rejtett módon, csak egy-egy nyílás árulkodik a motortérben keletkezett forró levegő kiáramlását segítő eszköz jelenlétére. Az MP4-24-es kipufogórendszerével kapcsolatban még elmondható, hogy a csőcsonkok végződései a korábbi megoldással ellentétben magasabb pontra, és kissé közelebb kerültek az autó hátsó szekciójához. A módosított szabályozás értelmében az oldalsó kocsiszekrény két oldalán mindössze egy-egy hűtőnyílást lehet csak kialakítani, így egy kissé furcsának tűnhet a McLaren kipufogónyílásával kapcsolatos megoldás. Minden bizonnyal a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra még jó néhány ponton további fejlesztéseket fognak elvégezni, így egyáltalán nem lehet kizárni annak lehetőségét sem, hogy például a melegebb klímájú versenyhelyszíneken másmilyen megoldást hordozó kipufogónyílást vet majd be a McLaren istálló. A hátsó burkolat alatt a motor üzemelése során kialakuló magas hőmérséklet enyhítésének érdekében, illetve a motortéren átáramló levegő hűtési jellemzőinek javítására az MP4-24-es váltóművének házát V-alakúra készítették. A motorburkolati elem megjelenése a tavalyi évben használt elődöt idézi, amely a hátsó szárny előtt egy félkörívben kialakított kivágással végződik. Mindamellett, hogy a hátsó szárny geometriai méreteivel pontosan igazodik az új szabályokhoz, a két függőleges véglezáró elem formája és az oldalsó légáramlatok turbulens hatását csökkentő hármas kivágás is az MP4-23-as versenyautót juttatja eszünkbe. Ez utóbbi szárnyelem megfelelő kialakítása rendkívül fontos a szűkebb és magasabb építésű hátsó légterelő szárny miatt. A McLaren-Mercedes MP4-24 hátsó légeterlő szárnya és különleges kipufogónyílása (2009.01.16) A McLaren MP4-24-es konstrukcióját hajtó V8-as erőforrás alapjában véve megegyezik a tavalyi szezonban használt motorral, azzal az alapvető különbséggel, hogy az FIA szabályozásának értelmében hosszabb élettartammal kell rendelkeznie, és a korábbi maximum 19.000-es percenkénti fordulatszám helyett most be kell érni a 18.000-es értékkel. A motornak megfelelő módon illeszkednie kell a 2009-es évben bevezetésre kerülő Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszerhez tartozó motorhoz/generátorhoz, és a szénszálas anyagok felhasználásával készült sebességváltóhoz is. A KERS installálása miatt a motor beépítési helyzete is módosult, hiszen a tavalyi konstrukcióval ellentétben az MP4-24-es esetében hátrébb került, egészen arra a pontra, ahol eddig az olajtartály foglalt helyet. A fékezés során eltárolt energia kezeléséhez szükséges vezérlőegység, és az akkumulátorok az oldalsó kocsiszekrényben kaptak helyet. Éppen ezért a karosszéria bal oldalán egy extra légbevezető nyílásra lesz szükség, hogy eleget tegyenek a KERS magas hűtési igényének. A McLaren-Mercedes MP4-24 műszaki adatai Karosszéria: A McLaren által készített szénszálas/alumínium kompozit anyagból készített, préselt méhsejt szerkezetű anyagból áll, amely elöl és hátul ütközési zónát tartalmaz. A karosszéria magában rejti a speciális kialakítású üzemanyag-tartályt is. Első kerékfelfüggesztés: A karosszéria alá épített torziós rugót tartalmazó rendszer, amely nyomórúd és könyökemelő segítségével kontrollált duplavillás lengőkart tartalmaz Hátsó kerékfelfüggesztés: A karosszéria alá épített torziós rugót tartalmazó rendszer, amely nyomórúd és könyökemelő segítségével kontrollált duplavillás lengőkart tartalmaz Lengéscsillapító: Koni Elektronika: McLaren Electronic Systems vezérlő egység segítségével valósul meg a karosszériát és a motort érintő adatok gyűjtése. A McLaren Electronic Systems készíti az autó műszerfalát, a feszültségszabályzó rendszert, az érzékelőket és az adatelemző, valamint a telemetriai rendszereket. Gumik: Bridgestone Potenza Rádió: Kenwood Kerekek: Enkei Féknyergek: Akebono Fék fő-munkahenger: Akebono Akkumulátor: GS Yuasa Corporation Kormánymű: McLaren szervomotoros kormányzás Műszerek: McLaren Electronic Systems Sebességváltó: 7 (+1 hátramenet), félautomata működésű Hajtótengelyek: McLaren Kuplung: Kézi működtetésű A Mercedes-Benz FO 108W motor műszaki adatai Megnevezés: Mercedes-Benz FO 108W Űrtartalom: 2.4 liter Hengerek száma: 8 Max. fordulatszám: 18.000 (az FIA által a 2009-es évre meghatározott érték) A hengerek elrendezése: 90° Max. dugattyú méret: 98 mm Lyuktávolság (dugattyúk): 106.5 mm Szelepek száma: 32 Üzemanyag: Mobil 1 ólommentes (5.75%-ban biológiai eredetű összetevőket tartalmaz) Kenőanyagok: Mobil 1 (a 2009-es évre fejlesztett, alacsonyabb felületi súrlódást és jobb kopásállóságot biztosít) Súly: <95 kg
 
Hányan vagyunk?/How many people are here?
Indulás: 2006-07-03
 
Naptárunk/Our calendar

 
Finn himnusz/The Finnish anthem
 
Egy kis Finnország/A little piece of Finland
 
2009
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Finnország/Finland
 
Szerinted?/What do you think about it?
Melyik a kedvenc pályád?

A Hungaroring!
Monaco utcái
Spa Francorchaps
Monza
a melbourne-i pálya
Hockenheimring
Nürburgring
a barcelonai pálya
más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
A pályákról/About tracks
 
A Forma-1 régen,legendás versenyzők/Previously on F1,legendary drivers
 
Kimi mondta:)) / Kimi said it:))

 
Új szavazás/New vote
Hogy tetszik az oldal?

Nagyon jó,csak így tovább!
Jó,de van még mit javítani rajta.
Elmegy.
Rossz.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Ki van itt?Who is here?
rajongó olvassa az oldalt
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre