Kimi Räikkönen is the best pilot!!!!!
Kimi Räikkönen is the best pilot!!!!!
Bejelentkezés/Login
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Lesz visszatérés?
Szerinted Kimi visszatér a Forma-1-be?

Igen,már jövőre! (45 / 53%)
Igen,de csak néhány év múlva. (18 / 21%)
Nem. (22 / 26%)

Szavazatok száma: 85

Létrehozás időpontja:
2010-07-15 18:33:47

Szavazás lezárva:
2012-01-01 21:24:30


Lezárt szavazások
 
Óra/Clock

 
Menünk!/Our menu
 
Képek Kimiről!/Pictures about Kimi
 
2009 képekben
 
Ajánlott oldalak/Recommended websites
 
Világbajnokság állása/Result
1. Lewis Hamilton 145p.
2. Jenson Button
133p.
3. Mark Webber

128p.

9. Sebastian Vettel
121p.
 
Finn zászló és címer/Finnish flag and shield

Finnország címere

 
A mi pályánk/Our track-Hungaroring(minden infó a Hungaroring oldaláról származik)
 
A világbajnokság állása/World Championship result
Vodafone McLaren Mercedes 278 p
Red Bull Racing 249 p
Scuderia Ferrari Marlboro 165 p

 

 
Videók/Videos
 
A Ferrari
 
Legyen ez a kezdőlapod!

Legyen ez a kezdölapom!

Wave Animated

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more
 
Szép pillanat/Beautiful moment
 
Stefan Bellof

Stefan Bellof

Bellof 1984-ben érkezett a Forma-1-be, ugyanakkor, mint Ayrton Senna. És sokak szerint legalább akkora tehetség is volt! Természetesen a gyenge Tyrrellben ezt nehéz volt bizonyítania - azonban néha mégis kínálkozott rá alkalom, hogy megvillantson valamit brilliáns képességeiből. Forma-1-es pályafutása csúcsa minden bizonnyal az a bizonyos esőáztatta 1984-es Monacói Nagydíj volt, amely után minden és mindenki Sennáról szólt. Arról hogyan vágta át magát a mezőnyön a vizes pályán és hogyan mentette meg Alain Prost számára a futamgyőzelmet a versenyigazgató, Jacky Ickx azáltal, hogy idő előtt leintette a versenyt. Mert senkinek sincs kétsége afelől, hogy Senna Prostot is beérte volna - olyan tempóban jött fel.

A helyzet azonban az, hogy Senna dicsérete mellett, legalább ennyi dicséretet és elismerést kellene adnunk Stefan Bellofnak is! A német fiú az utolsó - huszadik - helyről indult a Senna Tolemanjénél is gyengébb Tyrelljével. A verseny leintésének pillanatában pedig már harmadik volt! Azaz sokkal többet jött előre, mint a 13. rajtkockából induló Senna és bizony a verseny végén gyorsabb is volt a brazilnál a vizes pályán! Álljanak itt az utolsó négy kör adatai:

28. kör
Bellof 1:55.080
Senna 1:56.628
Prost 2:00.193

29. kör
Bellof 1:54.978
Senna 1.56.666
Prost 1:59.436

30. kör
Bellof 1:58.949
Senna 1:59.008
Prost 2:02.598

31. kör
Bellof 1:59.219
Senna 1:59.433
Prost 2:03.766

Ne feledjük: mindezt egy gyengébb autóban! Belloftól sajnos utólag elvették ezt a remek harmadik helyet, amikor októberben csaláson kapták a Tyrrellt és az egész csapatot kizárták az 1984-es világbajnokságból. Stefan teljesítményének értékéből azonban ez semmit sem von le, s főként nem abból a tényből, hogy szenzációs tehetséget mutatott.

Ken Tyrrell: "100 lóerővel kevesebbünk volt, mint az összes többi autónak. Ezért volt Stefan teljesítménye olyan fantasztikus. A legszívesebben az 1984-es esős Monacói Nagydíjra emlékszem. Monaco egy olyan pálya, ahol az előzés meglehetősen nehéz. Zuhogó esőben pedig a felcsapódó víz miatt szinte lehetetlen. Ennek ellenére Stefan úgy vágta magát keresztül a mezőnyön, mintha az ellenfelei parkoltak volna. Gyors tempóban dolgozta le a hátrányát a vezető Prosttal és a második helyen autózó Sennával szemben. Aztán megszakították a versenyt. Szerintem teljes mértékben ok nélkül, hiszen az eső ekkor már csendesedett. Mi történt volna? Senna megelőzte volna Prostot és Stefan a maga részéről utolérte volna Sennát."

Mielőtt még bárki legyintene egyet azzal, hogy "vak tyúk is talál szemet, véletlenül is kijöhet a lépés egy-egy versenyen", fussunk végig Bellof a Forma-1-et megelőző pályafutásán!
Már 23 éves volt, amikor elkezdett autókkal versenyezni - addig, nem meglepő módon, ő is gokartozott: 1976-ban gokartban nemzetközi bajnok volt, 1980-ban pedig német bajnok. Ennek ellenére bátyját, Georgot ekkor még nagyobb tehetségnek tartották - de nem sokáig.

Stefan 1979-ben futotta első két Forma-Ford versenyét, amelyeken 2. (Hockenheim), illetve 1. (Nürburgring) helyet szerzett. 1980-ban megnyerte a Forma-Ford 1600 Ricoh Camera Kupát, 1981-ben pedig a Nemzetközi-Német Forma-Ford 1600 Kupát. Ugyanebben az évben részt vesz a német Forma-3 versenyein is és már harmadik futamán győztesként száll ki az autóból! Noha a szezon első két futamán nem vett részt az utolsó versenyen mégis harcban volt a bajnoki címért - olyannyira, hogy a futam előtt vezetett a pontversenyben! Az első kanyarban azonban szertefoszlottak Stefan reményei, amikor nemtelen egyszerűséggel belészállt Jochen Dauer. Dauer a verseny során később Stefan csapattársa ellen is eljátszotta a Rambót, s a dolog ekkor kezdett el gyanússá válni. Ez a gyanú azóta is él: a feltételezések szerint Dauert lefizette Bellof egyik riválisa, hogy tegye ki Stefant a versenyből. Dauer később valószínűleg azért rohant bele Stefan csapattársába is, mert azt hitte az első akció nem volt "sikeres" és Stefan visszaállt...

A következő évben Bellof rögtön megnyerte élete első két Forma-2-es versenyét. A harmadik versenyen kiesett, a negyediken a régi Nürburgringen pedig a második helyen hajtott Thierry Boutsen mögött, amikor defektet kapott és emiatt másfél percet vesztett el a boxban. Azonban nem adta fel és végül még meg tudta szerezni az ötödik helyet! A szenzáció azonban leginkább az volt, hogy leggyorsabb köre mindössze egy tizedmásodperccel maradt el a Forma-1-es pályacsúcstól, amelyet Clay Regazzoni állított fel egy Ferrarival!

Valóban. Ami Schumachernek Spa, az Bellofnak a régi Nürburgring. Akik látták Bellofot ott versenyezni állítják, hogy nem uralta soha egyetlen másik autóversenyző sem azt a pályát annyira, mint Bellof - bármilyen autóban.
A szezon hátralévő része azonban nem sikerült Stefan számára olyan jól, mint az eleje, így végül "csak" negyedik lett a Forma-2-es bajnokságban.

1983-ban megoszlott a figyelme a Forma-2 és a C-csoportos sporautó bajnokság között - talán ennek volt köszönhető, hogy csak nyolcadik lett a F2-ben. Ennek ellenére az év végén tesztelési lehetőséget kapott a Forma-1-es McLaren csapattól, ahol jó benyomást tett, ezt követően aztán mégis a Tyrrelltől kapott versenyzési lehetőséget. A Forma-1 mellett még 1984-ben is résztvevője volt a hosszúpályás világbajnokságnak - amelyet végül meg is nyert - és a DRM bajnokságnak. A nürburgringi 1000 km-es versenyen Derek Bellel az oldalán diadalmaskodott egy Porsche 956-ossal. Ugyanezen a versenyen és szintén egy Porsche 956-osban a nyolcadik helyen látjuk Ayrton Senna nevét...

A Tyrrell számára szégyenteljes módon kizárással végződő 1984-es szezon után még kilenc Forma-1-es futamra maradt Bellofnak ideje 1985-ben. Ezalatt négy pontot szerzett - legjobb helyezése egy negyedik pozíció volt Detroitban. Közben tovább folytatta a sportautózást és egy ilyen futam lett a végzete.

Spa-ban járunk egy hosszútávú sportautó versenyen 1985. szeptember 1-jén. Bellof Thierry Boutsennel párban a Brun-csapat Porsche 956-osában ül és komolyan harcban van a győzelemért a Jochen Mass/Jacky Ickx, valamint a Hans-Joachim Stuck/Derek Bell párosok gyári Porschéi ellen.

Egy alkalommal Bellof és Ickx csaknem egyszerre érkeznek a boxba, ám Ickx körülbelül öt másodpreccel hamarabb hagyja el a boxutcát. Bellof azonban gyorsabb és nagyon hamar utoléri. Stefannak sosem kellett a szomszédba mennie egy kis vagányságért és most is azonnal elkezdi támadni Ickx-et. A belga minden eszközzel megpróbálja blokkolni Bellof előzési kísérletét: a La Source-kanyarból az Eau Rouge irányába haladva Ickx egy kicsit jobbra mozdul. Bellof ekkor lecsap és bebújik mellé. Az Eau Rouge-ban próbál előzni! A hírhedt és rettegett Eau Rouge-ban, amelyről Alain Prost azt mondta, hogy ott válik el ki férfi és ki kisfiú!! És Bellof előzni próbál itt! Őrület! Bellof és Ickx autója összeér és mindkettő kivágódik a kanyarból. Ickx-nek szerencséje van, hogy autója háttal vágódik a gumifalba, Bellof azonban frontálisan ütközik neki annak - ráadásul olyan helyen, ahol mindössze harminc centiméter választja el a kordont egy tribün betonfalától. Bellofnak esélye sincs...

Ilyen brutális módon ért véget egy rendkívül ígéretes pályafutás. Ha Bellof nem hal meg, akkor alapvetően másként alakulhatott volna a Forma-1 következő egy évtizede, hiszen Alain Prost mellett Sennának valószínűleg egy másik nagy - és sokak szerint hasonló szinten lévő - ellenféllel is számolnia kellett volna Bellof személyében (feltéve persze, hogy versenyképes autót kap maga alá ő is). Németországnak pedig talán nem kellett volna 1994-ig várni első Forma-1-es világbajnokára...

foto: Udo Klinkel

forrás:formula.hu

 
Hányan vagyunk?/How many people are here?
Indulás: 2006-07-03
 
Naptárunk/Our calendar

 
Finn himnusz/The Finnish anthem
 
Egy kis Finnország/A little piece of Finland
 
2009
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Finnország/Finland
 
Szerinted?/What do you think about it?
Melyik a kedvenc pályád?

A Hungaroring!
Monaco utcái
Spa Francorchaps
Monza
a melbourne-i pálya
Hockenheimring
Nürburgring
a barcelonai pálya
más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
A pályákról/About tracks
 
A Forma-1 régen,legendás versenyzők/Previously on F1,legendary drivers
 
Kimi mondta:)) / Kimi said it:))

 
Új szavazás/New vote
Hogy tetszik az oldal?

Nagyon jó,csak így tovább!
Jó,de van még mit javítani rajta.
Elmegy.
Rossz.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Ki van itt?Who is here?
rajongó olvassa az oldalt
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!