Kimi Räikkönen is the best pilot!!!!!
Kimi Räikkönen is the best pilot!!!!!
Bejelentkezés/Login
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Lesz visszatérés?
Szerinted Kimi visszatér a Forma-1-be?

Igen,már jövőre! (45 / 53%)
Igen,de csak néhány év múlva. (18 / 21%)
Nem. (22 / 26%)

Szavazatok száma: 85

Létrehozás időpontja:
2010-07-15 18:33:47

Szavazás lezárva:
2012-01-01 21:24:30


Lezárt szavazások
 
Óra/Clock

 
Menünk!/Our menu
 
Képek Kimiről!/Pictures about Kimi
 
2009 képekben
 
Ajánlott oldalak/Recommended websites
 
Világbajnokság állása/Result
1. Lewis Hamilton 145p.
2. Jenson Button
133p.
3. Mark Webber

128p.

9. Sebastian Vettel
121p.
 
Finn zászló és címer/Finnish flag and shield

Finnország címere

 
A mi pályánk/Our track-Hungaroring(minden infó a Hungaroring oldaláról származik)
 
A világbajnokság állása/World Championship result
Vodafone McLaren Mercedes 278 p
Red Bull Racing 249 p
Scuderia Ferrari Marlboro 165 p

 

 
Videók/Videos
 
A Ferrari
 
Legyen ez a kezdőlapod!

Legyen ez a kezdölapom!

Wave Animated

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more
 
Szép pillanat/Beautiful moment
 
Nelson Piquet

Nelson Piquet

Tenisz helyett autósport

Nelson Piquet Souto Maior 1952. augusztus 17-én született Rio de Janeiróban Clotilde Piquet és az azóta elhúnyt Estácio Souto Maior gyermekeként. Nelson családi háttere meglehetősen előkelő volt, hiszen édesapja a Joăo Goulart kormány egészségügyi minisztere volt és ideje nagy részét a fővárosban, Brasíliában töltötte.

Ifjúkorában Nelson háromféle karriert tudott volna elképzelni magának: mérnökit, teniszjátékosit és autóversenyzőit. 14 éves korától kezdve - amikor elkezdett gokartozni - egyre inkább utóbbi irányába tolódott érdeklődése. Édesapja azonban szívesebben látta volna, ha másik két hobbijával kezd komolyabban foglalkozni és nem akarta engedni, hogy versenyezzen. Nelson fogadást ajánlott Estációnak: döntsön egy teniszmérkőzés kettejük között. Aki nyer, annak az akarata érvényesül. Nelson nyert...

Eleinte Alex Dias Ribeiro (korábbi Forma-1-es pilóta) Camber nevű vállalkozásánál dolgozott, ahol megépített egy Volkswagen prototípust a brazil prototípus bajnokság A osztálya számára, amellyel aztán nyolc versenyből hetet megnyert. 1970-ben, 1971-ben és 1972-ben megnyeri a brazil gokart bajnokságot is. Nevét ekkoriban Piket-ként használta, mert családja előtt titokban akarta tartani, hogy mivel foglalkozik.

1976-ban már rendszeresen autókkal versenyzik és előbb megnyeri a Forma-Super-V Paulista Bajnokságot, majd a Forma-Super-V Brazil Bajnokságot. Mivel édesapjától nem számíthatott támogatásra hobbijához, a tehetségére felfigyelő Prado család segítségét vette igénybe karrierje további építéséhez. 1978-ban ezzel a háttérrel érkezett meg Angliába, hogy részt vegyen a brit Forma-3-as bajnokságban. Nelson rögtön az első évében megnyerte azt és sorozatban hét futamgyőzelemmel rekordot állított fel.

A kezdetek a Forma-1-ben

Képességei ezek után nem kerülhették el a Forma-1-es csapatfőnökök figyelmét sem. Még ugyanebben az évben lehetőséget kapott, hogy egy McLarent teszteljen Silverstone-ban. Forma-1-es debütálására aztán az 1978-as Német Nagydíjon került sor az Ensign csapat színeiben. Aztán három versenyen - Osztrák Nagydíj, Holland Nagydíj, Olasz Nagydíj - a McLarennél szerepelt.Ugyan egyik alkalommal sem szerzett pontot, de olyan jó benyomást tett Bernie Ecclestone-ra, a Brabham csapat akkori vezetőjére, hogy felajánlott neki egy három évre szóló szerződést. Piquet aláírta, így a szezon utolsó versenyén, Kanadában már a Brabhamben-Alfa Romeóban ült. Csapattársa a tapasztalt Niki Lauda volt, akitől volt alkalma tanulni az újoncnak.

Az 1979-es esztendőben a Brabham csapat Alfa Romeo motorral kezdett, majd Fordra váltott - és közben erősen a "futottak még" kategóriába tartozott, így nem volt könnyű a pilótáinak a dolga sem. Az első két versenyen, Argentínában és hazai pályán, Brazíliában Piquet baleset miatt kiesett. Aztán Kyalamiban hetedik lett, majd Long Beach-en nyolcadik. Jaramában az üzemanyag szabályozó, Zolderben a motor, Monte-Carlóban a váltó meghibásodása miatt, Dijonban baleset, Silverstone-ban kipördülés miatt, Hockenheimban és az Österreichringen motorhiba miatt esett ki. Augusztus 26-án Zandvoortban azonban megszakadt a rossz sorozat és megszerezte pályafutása első pontjait a Forma-1-ben egy negyedik hellyel. A következő versenyen, Monzában balesetezett, Montrealban váltóhibával állt ki, Watkins Glenben pedig a kormány meghibásodása miatt - utóbbi versenyen azonban megfutotta a leggyorsabb kört.

1979-ben Nelson összesen 3 ponttal a világbajnokság 15. helyén végzett. Csapattársa, Lauda 4 pontot gyűjtött. A szezon végén az osztrák visszavonult (egy időre), így Piquet lett a csapat elsőszámú pilótája. 1980-ban az argentin Riccardo Zuninót kapta csapattársul, aki nem volt vele egy súlycsoportban.

Buneos Airesben Piquet megszerezte Forma-1-es pályafutása első dobogós helyezését: második lett Alan Jones (Williams-Ford) mögött. Interlagosban baleset miatt kiesett. Kyalamiban negyedik lett és aztán eljött március 30-a, pályafutása első Forma-1-es futamgyőzelmének napja, amelyet az amerikai Long Beach-en aratott Riccardo Patrese (Arrows-Ford) és Emerson Fittipaldi (Fittipaldi-Ford) előtt - ráadásul a pole és a leggyorsabb kör is az övé volt. Aztán Monacóban harmadik lett Carlos Reutemann (Williams-Ford) és Jacques Laffite (Ligier-Ford) mögött, Paul Ricardon negyedik, Brands Hatch-ben második Jones mögött, Hockenheimban negyedik, az Österreichringen ötödik. Zandvoortban és Imolában győz és aztán folytatva a jó sorozatot Montrealban megszerzi a pole-t. A versenyt azonban motorhiba miatt fel kellett adnia. Az utolsó versenyen, Watkins Glenben kipördült és elvesztette a világbajnokságot Jones-szal szemben. Ezzel együtt 1980-at az áttörés éveként értékelhetjük Piquet pályafutásában, hiszen 54 pontjával és három futamgyőzelmével második lett és ezzel - második teljes szezonjában - a sztárpilóták sorába emelkedett.

Bajnoki cím a Brabhammel

1981-ben az argentin Reutemann (Williams-Ford) és Piquet küzdött meg egymással a világbajnoki címért. 1974-ben Piquet még Reutemann sisakját pucolta mint mindenes a Brabham csapatnál. Akkor Carlos leszidta, mert nem végezte el tisztességesen a munkát. Most Nelson ennél nagyobb fejfájást okozott neki...

A szezon Long Beach-en kezdődött, ahol Piquet harmadik lett a két Williams-pilóta, Jones és Reutemann mögött. Brazíliában a pole-ból indult ugyan, de csak tizenkettedik lett. Buenos Aires-ben azonban tökéletes hétvégéje volt: pole, leggyorsabb kör, győzelem. Imolában ismét nyert. Ezt azonban egy balszerencsésebb sorozat követte: Zolderben, Monte-Carlóban és Jaramában is baleset miatt esett ki, pedig Monacóban övé volt az első rajtkocka. Dijonban harmadik lett Alain Prost (Renault) és John Watson (McLaren-Ford) mögött. Silverstone-ban ismét balesetet szenvedett és kiesett. Hockenheimban nyert, az Österreichringen harmadik lett Jacques Laffite (Talbot Ligier-Matra) és René Arnoux (Renault) mögött, Zandvoortban második Prost mögött, Monzában hatodik, Montrealban ötödik (pole-ból indult), majd az utolsó versenyen, Las Vegasban szintén ötödik. Az egész éves szorgalmas pontgyűjtögetés - no és a két Williams-pilóta rossz viszonya, melynek következtében nem voltak hajlandóak együttműködni - meghozta Nelsonnak a világbajnoki címet - egyetlen pont előnnyel Reutemann előtt! Piquet összesen 50 pontot gyűjtött ebben a szezonban és három futamgyőzelmet szerzett. Emerson Fittipaldi után ő lett Brazília második Forma-1-es világbajnoka. Csapattársa, a mexikói Hector Rebaque 11 ponttal a kilencedik helyen végzett...

Az első turbó-világbajnok

1982-ben a Brabham BMW turbómotorra váltott (időnként még visszatért a Fordhoz is) és ez a szezon az összeszokásé volt, amely egyben sok problémával járt. Piquet új csapattársa az olasz Riccardo Patrese lett.

Kyalamiban Nelson baleset miatt kiesett, aztán Brazíliában diszkvalifikálták, majd Long Beach-en újabb balesetet szenvedett. Első célbaérésére a negyedik versenyen, Zolderben került sor, ahol ötödik lett. Mégis boldogtalan hétvége volt ez, hiszen az időmérő edzésen életét vesztette a kanadai Gilles Villeneuve (Ferrari), aki jó barátságban volt Nelsonnal. Piquet egyébként nem sokkal korábban kritizálta a Ferrari hiányos biztonsági felkészültségét és "száguldó koporsóknak" nevezte az autóikat. Sajnos szavai brutális módon nyertek igazolást. Később a Ferrari másik pilótája, Didier Pironi is súlyos balesetet szenvedett a hockenheimi edzésen, ami derékba törte karrierjét...

Nelson Monte-Carlóban váltóhibával kiesett, aztán Montrealban megszerezte egyetlen győzelmét az évben. Zandvoortban második lett. Brands Hatch-ben az üzemanyag szabályozó meghibásodása miatt esett ki, Paul Ricardon motorhibával. Hockenheimban megfutotta a leggyorsabb kört és vezetett, amikor le akarta körözni a chilei Eliseo Salazart (ATS-Ford), aki azonban becsukta előtte a "kaput" és összeütköztek. Ekkor Piquet-n kitört latin temperamentuma és kipattanva az autójából elkezdte ököllel, lábbal ahol érte csépelni Salazart. A történetnek folytatása is volt: amikor Piquet magányosan bandukolt vissza a boxba az eset után, mellé ért egy furgon és a sofőr felajánlotta neki, hogy visszaviszi. Amikor azonban Nelson megtudta, hogy Salazar is az autóban ül, visszautasította. Újra fellángolt közöttük a vita, Salazar és a sofőr is kiszállt, hogy rendezzék a nézeteltérést. Ekkor Piquet fogta magát, beugrott a kocsiba és elhajtott vele, faképnél hagyva Salazart és a sofőrt is...
Tíz évvel később egy BMW mérnök elárulta Nelsonnak, hogy azon a versenyen két körön belül amúgy is felmondta volna a motor a szolgálatot. Piquet erre azt mondta, hogy ezek szerint a lehető legjobb történt, ami csak történhetett, hiszen így a BMW legalább megmenekült egy lebőgéstől hazai pályáján. Azonnal fogta a telefont és felhívta Salazart, hogy elmesélje neki a sztorit és jót nevessenek együtt az egészen.

Ezek és az ehhez hasonló anekdoták híven rávilágítanak Piquet egyéniségének sajátosságaira: pimasz volt, temperamentumos és szókimondó, másrészről viszont lételeme volt a mókázás. Számára a Forma-1 nem valamiféle iszonyúan komoly üzlet volt, hanem ugródeszka ahhoz a playboy életformához, amit szeretett. Az első számú szempont nála mindig az volt, hogy jól érezze magát - s az csak a hab volt a tortán, hogy közben ráadásul még sikeres is volt.

Az Österreichringen folytatódott a szezon, ahol Nelsoné volt a pole és a leggyorsabb kör is, ám motorhibával kiesett. Dijonban utolsó pontjait szerezte az évben, amikor a negyedik helyen végzett, hiszen Monzában és Las Vegasban is kiesett motorhibával. Összesen 20 ponttal a tizenegyedik helyen végzett (Patrese 21 pontot gyűjtött) egy rendkívül változatos szezonban, amikor tizenegy különböző pilóta tudott versenyt nyerni.

1983-ra a BMW turbómotorja beérett. Nelson rögtön győzelemmel kezdte az évet hazai pályán Brazíliában. Long Beach-en motorhiba miatt kiesett, majd Paul Ricardon második lett a még mindig a Renault-nál versenyző Prost mögött. Imolában motorhibával feladta a versenyt, Monte-Carlóban megfutotta a leggyorsabb kört és második lett Keke Rosberg (Williams-Ford) mögött. Spa-ban és Detroitban a negyedik helyen végzett, Kanadában egy kábel meghibásodása miatt kiesett. Silverstone-ban második lett Prost mögött. Hockenheimban a tizenharmadik helyen végzett az Österreichringen pedig harmadik lett két világbajnoki vetélytársa, Prost és René Arnoux (Ferrari) mögött. Zandvoortban megszerezte a pole pozíciót és vezetett, amikor Prost megpróbálta megelőzni és közben kiütötte a versenyből. A francia a futam után elismerte hibáját. Ezt azonban remek hajrá követte Nelson részéről a világbajnokság finisében: Monzában és Brands Hatch-ben egyaránt nyert (előbbin a leggyorsabb kört is megfutotta) és ezzel két pontnyira megközelítette a világbajnokságban vezető Prostot.

Az utolsó versenyen Kyalamiban még három pilótának volt esélye a világbajnoki címre: Prost és Piquet mellett Arnoux-nak is. A nyomást azonban úgy tűnik Nelson tűrte a legjobban: miközben Arnoux a negyedik, Prost pedig csak a tizedik helyre kvalifikálta magát, addig Piquet megszerezte a pole-t. Vasárnap pedig a versenyt is teljes mértékben kontrollálta. Amíg Prost és Arnoux versenyben volt, addig Nelson az élen autózott. Miután vetélytársai kiestek visszavett egy kicsit a tempóból és maga elé engedte csapattársát, Patresét, sőt azt sem bánta, hogy Andrea de Cesaris (Alfa Romeo) is megelőzte - neki tökéletesen elég volt a harmadik hely is második világbajnoki címéhez, amelyet két pont előnnyel nyert meg Prosthoz képest (Nelson összesen 59 pontot szerzett). Ez volt a Forma-1 történetének első turbó világbajnoki címe és ezzel új fejezet kezdődött a sport történetében!

Leszállóágban a Brabham

1984-ben már a McLaren is turbó motorral rendelkezett és ez abszolút dominanciát hozott a Niki Laudával és Alain Prosttal felálló istállónak. A Brabham-BMW-nél változást jelentett, hogy Piquet új csapattársat kapott az olasz Teo Fabi személyében. A csapat legnagyobb problémáját a megbízhatatlanság jelentette ebben az évben.

Brazíliában Nelson rögtön feladni kényszerült a versenyt motorhibával. Kyalamiban ugyan megszerezte a pole-t, de a turbórendszer meghibásodása miatt kiesett. Aztán Zolderben végre célba ért - igaz, csak a kilencedik helyen. Imolában övé volt a pole, a leggyorsabb kör, de ismét elromlott a turbó és kiesett. Monte-Carlóban elektronikai hiba miatt állt ki. Aztán jött végre két jobb verseny: Kanadában megszerezte a pole-t, megfutotta a leggyorsabb kört és megnyerte a versenyt Lauda és Prost előtt, majd Detroitban szintén övé volt a pole és a győzelem. A következő versenyen, Dallasban baleset miatt kiesett, majd Brands Hatch-ben megszerezte a pole-t, de csak a hetedik helyen végzett. Hockenheimban váltóhibával esett ki. Az Österreichringen övé volt a az első rajtkocka, a versenyen pedig második lett a hazai pályán szereplő Lauda mögött. Zandvoortban kiesett olajnyomás-probléma miatt. Monzában megszerezte a pole-t, de motorhibával kiállt. A Nürburgringen is ő indult az élről, megfutotta a leggyorsabb kört, majd végül harmadik lett Prost és Michéle Alboreto (Ferrari) mögött. Estorilban első rajtkockát szerzett, majd a versenyen hatodik lett.

A sok műszaki hiba rányomta bélyegét a Brabham 1984-es esztendejére: Nelson 29 ponttal csak az ötödik helyen végzett, csapattársa, Fabi pedig 11 ponttal a tizenegyedik lett. Piquet mindössze hétszer ért célba, ám kalsszisa megmutatkozott abban, hogy így is nyert két versenyt és szerzett kilenc pole pozíciót.

Az 1985-ös szezon hasonlóan alakult. Ebben az évben két csapattárs váltotta egymást Nelson mellett: a Monacói Nagydíjig a francia Francois Hesnault, utána pedig a svájci Marc Surer.
Az év Brazíliában kezdődött, ahol Piquet váltóhibával kiesett, aztán a kormánymű meghibásodása miatt nem fejezte be a versenyt Estorilban. Imolában nyolcadik lett, Monte-Carlóban balesetet szenvedett, Kanadában váltóhibával esett ki. Aztán Detroitban hatodik lett, Paul Ricardon pedig végre újra nyerni tudott - Keke Rosberg (Williams-Honda) és Alain Prost (McLaren-Porsche) előtt. Silverstone-ban negyedik lett, aztán a Nürburgringen kiesett a turbó meghibásodása miatt, majd az Österreichringen gumiproblémák miatt. Zandvoortban megszerezte egyetlen pole-ját az évben, ám a versenyen csak nyolcadik lett. Monzában a második helyen végzett Prost mögött, Spa-Francorchamps-ban ötödik lett. Brands Hatch-ben balesetet szenvedett, Kyalamiban motorhibával esett ki, Adelaide-ben felgyulladt az autója. Nelson a nyolcadik helyen végzett a világbajnokságban 21 ponttal.

Williams-Honda, Mansell, a harmadik világbajnoki cím

Az 1983-as világbajnoki cím elnyerése után a Brabham egyre gyengébb lett és soha többé nem talált vissza régi, sikeres önmagához. 1985 végén Nelson is úgy érezte, hogy két év küszködés után ideje csapatot váltani és elfogadni az időszak egyik legjobb csapatának, a Williams-Hondának ajánlatát. Az új istállónál sokkal keményebb csapattárs várta, mint akikkel Piquet-nek addig dolga volt: az angol Nigel Mansell. Mansell ugyan ekkor még nem rendelkezett világbajnoki címmel, de elszántan konok autóversenyző volt, tele ambícióval.

A Williams-Honda pont erre az évre érte el azt a szintet, hogy nagy valószínűséggel a mezőny legjobb autóit tudhatta magáénak. A csapat győzelemre készült, ám az esztendő rettenetes hírrel kezdődött számukra: Frank Williams egyik munkatársával, Peter Windsorral egy Paul Ricard-i tesztelésről tartott hazafelé bérelt autójával, amikor elkövetett egy hibát a volánnál, az autó többször egymás után megpördült és fejjel lefelé landolt a mezőn. Windsor karcolásokkal megúszta az esetet, ám Frank Williams drága árat fizetett: gerincsérülései miatt nyaktól lefelé megbénult.

A csapat vezetését Frank Williams távollétében, Patrick Head vette át és mindenki nagyon elszánt volt, hogy megnyerik az első versenyt a kórházban fekvő csapatvezető számára. S ez Nelsonnál sem volt másként: a kétszeres világbajnok a brazíliai futamon a második rajtkockából indult honfitársa, Ayrton Senna (Lotus-Renault) mögül. A versenyen Piquet megelőzte Sennát és kényelmes előnnyel nyerte a versenyt, amelyet aztán Frank Williamsnek ajánlott.

Jerezben Piquet ismét a második helyről indult - megint Senna előzte meg -, ám a versenyen Mansell is megelőzte, majd végül motorhibával kényszerült kiállni. Imolában Nelson második lett Alain Prost (McLaren-Porsche) mögött, Monte-Carlóban pedig hetedik.

Május 15-én újabb szomorú hír rázta meg a Forma-1 világát: tesztbalesetben életét vesztette a rendkívüli tehetségű Elio de Angelis, aki pont Nelson egykori csapatának, a Brabham-BMW-nek versenyzője volt.

A soron következő Belga Nagydíjat Piquet kezdhette az élről és vezetett, amikor felrobbant a motorja. Mansell nyert Senna előtt. Kandában Nelson harmadik lett Mansell és Prost mögött. Detroitban balesetet szenvedett és kiesett. Az Elio de Angelis halála után némileg átépített Paul Ricard pályán harmadik lett Mansell és Prost mögött. Brands Hatch-ben Mansell indult az élről, Piquet a második helyről. A rajtnál tömegbaleset történt, melynek következtében Jacques Laffite (Ligier-Renault) lábát törte és kórházba kellett szállítani. Az új rajtot Nelson kapta el a legjobban és átvette a vezetést. A 23. körben azonban hibázott és Mansell elment mellette. Piquet a verseny hátralévő részében hiába próbálta visszaelőzni csapattársát - meg kellett elégednie a második hellyel.

A Német Nagydíj előtt bejelentették, hogy a Williams 1987-re is meghosszabbítja szerződését Piquet-vel. Ez láthatóan jó hatással volt Nelsonra és megnyerte a versenyt Senna és Mansell előtt. Az első Magyar Nagydíjon Senna indulhatott az élről, Piquet a második helyről. A rajtnál Mansell ugyan megelőzte Nelsont, de a brazil visszaelőzte és utána már csak honfitársával, Sennával küzdött a győzelemért. Ezt a csatát végül Piquet nyerte.
A futam után felszínre kerültek a két Williams-pilóta között húzdó feszültségek. Mansell ugyan a harmadik helyen végzett a Hungaroringen, de hátránya több, mint egy kör volt Piquet-hez képest. Mansell úgy érezte, hogy Piquet-t titokban különb elbánásban részesítik nála és valóban el is ismerték neki, hogy Nelson gépe jobb felkészítést kapott a verseny előtt. Ez különösen annak fényében volt furcsa, hogy ekkor Mansell vezetett a világbajnokságban. Piquet azonban jobb eredményekkel rendelkezett a múltban, s emiatt talán jobban bíztak benne...

Az Österreichringen Nelson motorhiba miatt kiesett - Prost nyert Alboreto előtt. Monzában meglepetésre Teo Fabi (Benetton-BMW) szerezte meg a pole-t Prost előtt. A rajtnál azonban mindkettejüknek problémái támadtak, így gyakorlatilag az eredetileg harmadik rajtkockába kvalifikáló Mansell indult az élről. Néhány körrel később Gerhard Berger (Ferrari) megelőzte az angolt, de az osztrák később visszaesett, Piquet viszont előre tört és megelőzte Mansellt. Innentől kezdve a brazil nem engedte ki kezéből a győzelmet. A verseny után Piquet már csak öt pontnyira volt lemaradva a világbajnokságban vezető csapattársától.

Estorilban növekedett ez a különbség, hiszen Mansell nyert Prost előtt, míg Piquet csak harmadik lett. Mexikóvárosban Nelsoné volt a leggyorsabb kör és a negyedik helyen végzett - két világbajnoki vetélytársa közül Prost a második lett, a verseny elején váltóhiba miatt visszacsúszó Mansell az ötödik helyen végzett. A döntés az utolsó versenyre, Adelaide-re maradt.

Az Ausztrál Nagydíjon a rajttól Mansell jött el a legjobban, őt Senna és Piquet követte. Később Keke Rosberg (McLaren-Porsche) tört az élre, majd Piquet, Mansell és Prost következett. Aztán Prost megelőzte Mansellt, a 23. körben pedig Piquet megpördült és visszaesett a negyedik helyre. A Rosberg, Prost, Mansell, Piquet sorrendnél Mansellnek állt a zászló, akinek a harmadik hely elég lett volna a világbajnoki címhez. Prost később defektet kapott és visszaesett a negyedik helyre. Aztán Rosberg kiállt - szintén defekt. Ez pedig a két Williams-pilóta számára sem jelentett jót, hiszen a McLarenhez hasonlóan ők is Goodyear-gumikat használtak. Mint utóbb kiderült a Goodyear szakemberei elszámították magukat és a gumik nem bírták ki a teljes versenytávot. A legkeservesebben ezt Mansellnek kellett megtapasztalnia, aki Piquet és Prost mögött a harmadik helyen állt - tehát virtuálisan világbajnok volt - amikor 300 km/h-s sebességnél kidurrant a gumija és kiesett. Maradt Piquet - aki most az élen autózott - és Prost. De Nelsont is utolérte a gumiprobléma. Defekt fenyegette és nem kockáztatott - inkább kiment kereket cserélni. Ezzel Prost vehette át a vezetést, aki azt már nem is adta ki a kezéből többet és ezzel megnyerte a világbajnokságot.

Hogy milyen szoros verseny volt a három pilóta között, azt megmutatja a végeredmény: Prost 72 pont, Mansell 70 pont, Piquet 69 pont. Prost tulajdonképpen egyfajta "nevető harmadikként" nyert, hiszen a Williams-Hondát jobbnak tartották ekkoriban a francia McLarenjénél, ám a két Williams-pilóta értékes pontokat "rabolt" egymástól...

Ennek ellenére 1987-ben sem lett szorosabb az együttműködés Nelson és Nigel között, sőt inkább egyre jobban elmélyültek az ellentétek. A Williams-Honda azonban ekkorra már annyira domináns volt, hogy még a belső harcok sem ásták alá eredményességüket.

Az év első versenyét Brazíliában rendezték. Mansell indult az élről, de motorgondok miatt visszaesett a hatodik helyre. Prost nyert Piquet előtt. Imolában az edzésen Nelson hatalmasat bukott a Tamburello-kanyarban és agyrázkódást kapott, ezért nem indulhatott a másnapi versenyen, amelyet Mansell nyert. Spa-ban Piquet kiesett a turbó meghibásodása miatt. Az év tehát nem indult valami fényesen számára, de innentől kezdve beindult a pontgyártás: Monacóban második lett Senna mögött, akinek Lotus-Hondájában már ott dolgozott az új "csodafegyver", az aktív kerékfelfüggesztés, ami nagy előnyt biztosított számára a technikás pályán. Detroitban ismét Senna nyert Piquet előtt. A Williamsnek szorgosan kellett dolgoznia a saját aktív felfüggesztésén...

Paul Ricard-on Mansellé volt a pole, majd utána rajt-cél győzelmet aratott Nelson előtt - noha utóbbi megfutotta a leggyorsabb kört. Silverstone Mansell nagy napját hozta. Piquet indult az élről, Mansell mellőle. A rajtot azonban Prost kapta el a legjobban és mindkettejüket megelőzte. Ez azonban nem jelentett gondot a két Williams-pilóta számára. Mindketten könnyedén mentek el a francia mellett és onnantól fogva csak róluk szólt a verseny. A 35. körben Mansell kiment kerékcserére, Piquet azonban úgy döntött, hogy kockáztat és boxkiállás nélkül hajtja végig a versenyt. Amikor Mansell visszatért a pályára, hátránya 28 másodperc volt Nelsonhoz képest. Viszont Nigelnél volt a friss gumik előnye. Körröl körre hatalmas tempóban dolgozta le a hátrányát és három körrel a verseny vége előtt utolérte Piquet-t. Nelson gumijai ekkorra teljesen elkoptak, így nem tudta megakadályozni, hogy Mansell megelőzze. Az angol nyerte a versenyt Piquet előtt és ezzel holtversenyben a második helyen álltak a csapattársak - egy ponttal lemaradva a vezető Sennától.

Ekkoriban Nelson volt az, aki hátrányos helyzetűnek érezte magát a csapatban. Úgy gondolta, hogy a Williams emberei azon fáradoznak, hogy brit világbajnokuk legyen és ezért Mansellt támogatják vele szemben...

Hockenheimban Piquet-nek szerencséje volt, amikor Prost és Mansell kiesett előle és így ő megnyerhette a versenyt. A Magyar Nagydíjnak második évében is Nelson volt a győztese. Ezután a verseny után már 15 pont volt Piquet előnye Mansellel szemben.
Az Österreihringen Nelson indult az élről, de Mansell nyerte a versenyt, a brazil pedig második lett. Monzában újra felszínre került az a téma, hogy a csapat vajon melyik világbajnoki esélyesével "kivételezik". Piquet pole-t szerzett és nyert - mint kiderült aktív felfüggesztéssel felszerelt autóval, miközben Mansell harmadik lett "hagyományos" autójával. Ráadásul olyan pletykák is felütötték a fejüket, hogy a Honda is jobb motorral látja el Piquet-t Mansellnél. Hogy a motorral kapcsolatos híresztelések igazak voltak vagy sem, abba nehéz belelátni, az azonban tény, hogy az aktív felfüggesztés ügyében a következő versenyen, Portugáliában már egyenlőek voltak az esélyek, hiszen Mansell is megkapta azt. Piquet azonban növelte előnyét a világbajnokságban, ugyanis harmadik lett Prost és Gerhard Berger (Ferrari) mögött, míg Mansell elektronikai hiba miatt kiesett.

A spanyolországi Jerezben Piquet indult az élről, ám csapattársa megelőzte és aztán sima győzelmet aratott, miközben Nelson visszacsúszott a negyedik helyre, ám előnye még így is 18 pont volt a világbajnokságban. Mexikóvárosban Mansell indult az élről, de Berger és Thierry Boutsen (Benetton-Ford) vágott az élre a rajtnál. Nelson a harmadik helyen autózott, ám ütközött Prosttal és visszaesett a mezőny végére. Innen klasszishoz méltó versenyzéssel küzdötte magát egyre feljebb és feljebb. Már a negyedik helyen járt, amikor a 26. körben Derek Warwick (Arrows-BMW) autója felrobbant és le kellett állítani a versenyt. Az új rajt után az a szabály lépett életbe, hogy össze fogják adni a verseny leállítását megelőző és az azt követő szakasz időeredményeit. Piquet ugyan az élre vágott és megnyerte a második szakaszt, de Mansell 45 másodperces előnyét már nem tudta ledolgozni összetettben, így meg kellett elégednie a második hellyel csapattársa mögött.

Két versennyel a szezon vége előtt már csak Piquet-nek és Mansellnek volt matematikai esélye a világbajnoki címre. Suzukában először rendeztek versenyt abban az évben, így csütörtökre is beiktattak egy szabadedzést, hogy a versenyzők ismerkedhessenek a pályával. Mansell számára ez az ismerkedés a lehető legrosszabbul sikerült: ártalmatlan helyzetben - ám több, mint 200 km/h-s sebességnél - kitört az autója hátulja és nagyot bukott. Olyan szerencsétlenül csapódott a gumifalba, hogy súlyos gerincsérülést szenvedett. Számára véget ért az 1987-es világbajnokság és Nelson abban a pillanatban háromszoros világbajnoknak érezhette magát! Már az sem számított, hogy a versenyen a 46. körben műszaki hiba miatt kiállt, s Ausztráliában sem ért célba váltóhiba miatt.

Piquet összesen 76 pontot szerzett (ebből 71 számított) - szemben Mansell 61 pontjával. Három világbajnoki címet Nelsonon kívül addig csak Juan Manuel Fangio (ő összesen ötöt), Jack Brabham, Jackie Stewart és Niki Lauda nyert. Ezek után úgy döntött, hogy új kalandot keres és két évre a Lotushoz szerződött.

Új kihívás a Lotusnál

Az 1988-as év 1980 óta az első éve volt Nelsonnak, amikor nem nyert versenyt, mégsem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy rosszul döntött, amikor aláírt a Lotushoz, hiszen a Williams csapat - immár Judd motorral - még rosszabbul szerepelt. Az évet teljes mértékben a McLaren dominálta és egyedül az Olasz Nagydíjat nyerte más (Gerhard Berger egy Ferrariban).

Piquet Lotus-Hondájával harmadik lett a Brazil Nagydíjon és a San Marinói Nagydíjon, aztán Monte-Carlóban baleset miatt kiesett, majd Mexikóvárosban motorhibával. Negyedik lett Kanadában, baleset miatt kiesett Detroitban, ötödik lett Paul Ricard-on és Silverstone-ban. Baleset miatt kiesett Hockenheimban, nyolcadik lett a Hungaroringen, hatodik Spa-ban. Balesetet szenvedett Monzában, motorhiba miatt kiesett Estorilban, nyolcadik lett Jerezben, a kormánymű meghibásodása miatt kiesett Suzukában és a harmadik helyen végzett Adelaide-ben. Összesen 22 ponttal a hatodik helyen végzett a világbajnokságban. Csapattársa, Satoru Nakajima egyetlen pontot szerzett.

Az 1989-es év még rosszabbul alakult. A Lotus a gyenge és megbízhatatlan Judd motorra volt kénytelen váltani és ez meg is látszott a teljesítményen: Brazíliában Nelson az üzemanyagtank problémája miatt állt ki, Imolában motorhibával, Monte-Carlóban baleset miatt. Mexikóvárosban a tizenegyedik lett. Phoenixben balesetet szenvedett, Kanadában negyedik lett, Paul Ricard-on nyolcadik, Silverstone-ban negyedik, Hockenheimban ötödik, a Hungaroringen hatodik. Spa jelentette a mélypontot, ahol nem is kvalifikálta magát. Monzában és Estorilban egyaránt baleset miatt esett ki. Jerezben nyolcadik lett, Suzukában negyedik, majd az év utolsó versenyén, Adelaide-ben baleset miatt esett ki. Összesen 12 pontot szerzett az év során. Csapattársa, Nakajima 3 ponttal zárt.

Szerződését Nelson ilyen körülmények között nem kívánta meghosszabbítani - inkább elfogadta a Benetton-Ford ajánlatát a következő évre. Míg a Lotus már egy leszállóágban lévő csapat volt, addig a Benetton stabil és rendszeres pontszerzésre képes istállónak ígérkezett. S ebben nem is kellett csalódnia Piquet-nek, akinek új csapattársa az olasz Alessandro Nannini lett.

Végjáték a Benettonnál

Az 1990-es szezon első versenyén Phoenixben Piquet a negyedik helyen végzett, aztán hatodik lett Interlagosban, ötödik Imolában. Monacóban diszkvalifikálták, Kanadában második lett Ayrton Senna (McLaren-Honda) mögött. Mexikóvárosban hatodik lett, Paul Ricard-on negyedik, Silverstone-ban ötödik. Hockenheimban motorhiba miatt kiesett, a Hungaroringen harmadik lett Thierry Boutsen (Williams-Renault) és Senna mögött. Spa-ban ötödik lett, Monzában hetedik, Estorilban ismét ötödik, Jerezben elektronikai problémákkal kiállt. Suzukában aztán - ahol az egész világ Senna és Prost (Ferrari) újabb összecsapására figyelt, mely ismét ütközésbe torkollott - Piquet hosszú idő után ismét nyerni tudott. Ráadásul történelmi diadal volt ez, mert a Benetton itt aratott először kettős győzelmet, hiszen Piquet új csapattársa, a szintén brazil Roberto Moreno a második helyen végzett. (Nannini pályafutása egy helikpoterbaleset miatt derékba tört.)

A soron következő versenyen, az Ausztrál Nagydíjon Nelson ismételni tudott. Végül a harmadik helyen végzett a világbajnokságban Senna és Prost mögött - összesen 44 pontot szerzett (ebből 43 számított) és két futamot nyert.

1991-ben is a Benettonnál folytatta. Az első versenyen, Phoenix-ben a harmadik helyen végzett Senna és Prost mögött. Interlagosban ötödik lett, Imolában kipördült, Monte-Carlóban balesetet szenvedett. Kanadában aztán learatta egyetlen futamgyőzelmét a szezon során - ami egyben pályafutása utolsó diadalának is bizonyult. Mexikóvárosban a gumiabroncs meghibásodása miatt kiállt, Magny-Cours-ban nyolcadik lett, Silverstone-ban ötödik. Hockenheimban és a Hungaroringen egyaránt váltóhiba miatt állt ki. Spa-ban harmadik lett Senna és Berger (McLaren-Honda) mögött.

Monzában új csapattársat kapott az újonc Michael Schumacher személyében, aki a Belga Nagydíjon debütált a Jordan-Ford színeiben és szerződése körüli hosszas viták után került a Benettonhoz az Olasz Nagydíjtól. A fiatal német már a belgiumi időmérő edzésen is lenyűgöző teljesítményt nyújtott, most pedig Piquet-nek is megmutatta miért tartják ígéretes tehetségnek: a négy edzés közül Nelson egyiken sem tudta legyőzni Schumachert, így a háromszoros világbajnok a nyolcadik rajtkockából indult, míg mindössze második Forma-1-es hétvégéjén részt vevő csapattársa a hetedikből. A versenyen a német ötödik lett, Piquet hatodik. Nelsonnak egyébként ez volt pályafutása 200. futama és a jubileumot méltóképpen megünnepelte a csapat a boxban.

Estorilban Nelson ötödik lett, Jerezben a tizenegyedik helyen végzett, Suzukában hetedik lett, Adelaide-ben pedig - egy az időjárási körülmények miatt félbeszakított versenyen - negyedik.

Az együtt eltöltött öt versenyből Piquet mindössze egyszer tudta időmérő edzésen megverni újonc csapattársát (Adelaide) és egyszer versenyen - amennyiben mindketten célba értek (Estoril). Talán ez is közrejátszott abban, hogy az év végén 204 verseny, 3 világbajnoki cím, 23 futamgyőzelem és 485,5 pont után bejelentette visszavonulását a Forma-1-től.

Indy, GT és egyéb sikerek

Ez azonban még korántsem jelentette autóversenyzői pályafutása végét! 1992-ben a Menard Lola Buick csapat színeiben benevezett a híres Indianapolisi 500-as versenyre, ám egy műszaki hiba miatt balesetet szenvedett az edzésen, minek következtében agyrázkódást kapott és a lába is megsérült. Hosszú időbe tellett, míg felépült, ám 1993-ban újra próbálkozott (ugyanazzal a csapattal), de most motorhiba miatt kényszerült kiállni.

1994-ben részt vett a brazíliai 1000 mérföldes túraautó versenyen Interlagosban, ahol Johnny Cecottóval és Ingo Hofmannal a negyedik helyen végzett egy BMW M3 GTR volánjánál. 1995-ben egy BMW 320i-vel indul a Spa-i 24 órás túraautó versenyen, ahol a második helyet szerzi meg A. Busgstalerrel és M. Duezzel. 1996-ban indul a Le Mans-i 24 órás versenyen Johnny Cecottóval és Danny Sullivennel és a nyolcadik helyen végeznek egy McLaren F1 GTR-rel. Ugyanebben az évben még két GT versenyen vesz részt Cecottóval (Curitiba, Rio de Janeiro) - és mindkettőt megnyerik. 1997-ben Brasíliában megnyeri a brazil 1000 mérföldes GT versenyt Cecottóval és Soperrel egy McLaren F1 GTR volánjánál. A Le Mans-i 24 órás versenyen is ezzel a géppel indul J.J. Lehto és Hans-Joachim Stuck társaságában, ám baleset miatt kiesnek. 1997. július 5-én Rio de Janeiróban elindul egy Forma-3-as versenyen egy Amir Nasr Dallara/Mugen Hondával és a negyedik helyen végez. Ismét részt vesz a Spa-i 24 órás versenyen (BMW 320i) és Joachim Winkelhockkal és Cecottóval a második helyen végeznek. 1998. július 12-én egy Amir Nasr Dallara/Mugen Hondával a tizedik helyen végez a Rio de Janeiro-i Forma-3-as versenyen. 2000-ben Rodrigo Piquet-vel megnyeri a brazíliai 1000 km-es versenyt Rio de Janeiro-ban egy Amir Nasr Racing/BMW Prototype Super Compact autó volánjánál.

Ha létezik a playboy-autóversenyző tipikus példája, Nelson Piquet az volt. Forma-1-es pályafutása alatt is két kanállal habzsolta az életet, a poénokat - no, és a nőket. Nelsonnak összesen hat gyermeke született (Geraldo, Nelson jr., Kelly, Laszlo, Julia, Pedro Estácio) négy különböző nőtől, de - többek között - volt afférja a monacói Stéphanie hercegnővel is.

Piquet Forma-1-ben eltöltött időszakának végén pár évig "Pilar Rossi" nevű jachtján élt és ma is szívesen hajózik az észak-kelet brazíliai vizeken. Végig hű maradt a teniszhez is, mint hobbihoz, ezen kívül szívesen síelt és vízisielt - ameddig indianapolisi balesete miatt ezeket abba nem kellett hagynia. Mint minden brazil, szereti a futballt - kedvenc klubja a Vasco da Gama - és a szambát. Ma már vállalakozó - cége az Autotrac nevet viseli -, ezen kívül megalapította a Független Motorsport Ligát (LIA), melyet a bürokratikus Brazil Motorsport Konföderáció (CBA) ellenlábasának szán. Ideje nagy részét manapság talán mégis az tölti ki, hogy egyengeti fia, az 1985-ös születésű ifjabbik Nelson autóversenyzői karrierjét, aki 2002-ben fölényesen nyerte meg a brazil Forma-3-as bajnokságot, majd 2003-ban a brit Forma-3-ban szerepelt sikeresen. Ugyanebben az évben a BMW-Williams meghívta egy Forma-1-es tesztelésre is...

forrás:formula.hu
 
Hányan vagyunk?/How many people are here?
Indulás: 2006-07-03
 
Naptárunk/Our calendar

 
Finn himnusz/The Finnish anthem
 
Egy kis Finnország/A little piece of Finland
 
2009
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Finnország/Finland
 
Szerinted?/What do you think about it?
Melyik a kedvenc pályád?

A Hungaroring!
Monaco utcái
Spa Francorchaps
Monza
a melbourne-i pálya
Hockenheimring
Nürburgring
a barcelonai pálya
más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
A pályákról/About tracks
 
A Forma-1 régen,legendás versenyzők/Previously on F1,legendary drivers
 
Kimi mondta:)) / Kimi said it:))

 
Új szavazás/New vote
Hogy tetszik az oldal?

Nagyon jó,csak így tovább!
Jó,de van még mit javítani rajta.
Elmegy.
Rossz.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Ki van itt?Who is here?
rajongó olvassa az oldalt
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre