Kimi Räikkönen is the best pilot!!!!!
Kimi Räikkönen is the best pilot!!!!!
Bejelentkezés/Login
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Lesz visszatérés?
Szerinted Kimi visszatér a Forma-1-be?

Igen,már jövőre! (45 / 53%)
Igen,de csak néhány év múlva. (18 / 21%)
Nem. (22 / 26%)

Szavazatok száma: 85

Létrehozás időpontja:
2010-07-15 18:33:47

Szavazás lezárva:
2012-01-01 21:24:30


Lezárt szavazások
 
Óra/Clock

 
Menünk!/Our menu
 
Képek Kimiről!/Pictures about Kimi
 
2009 képekben
 
Ajánlott oldalak/Recommended websites
 
Világbajnokság állása/Result
1. Lewis Hamilton 145p.
2. Jenson Button
133p.
3. Mark Webber

128p.

9. Sebastian Vettel
121p.
 
Finn zászló és címer/Finnish flag and shield

Finnország címere

 
A mi pályánk/Our track-Hungaroring(minden infó a Hungaroring oldaláról származik)
 
A világbajnokság állása/World Championship result
Vodafone McLaren Mercedes 278 p
Red Bull Racing 249 p
Scuderia Ferrari Marlboro 165 p

 

 
Videók/Videos
 
A Ferrari
 
Legyen ez a kezdőlapod!

Legyen ez a kezdölapom!

Wave Animated

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more
 
Szép pillanat/Beautiful moment
 
Jochen Rindt

Jochen Rindt

Karl Jochen Rindt 1942. április 18-án született a németországi Mainz am Mainban egy német-osztrák házasságból. Szülei életüket vesztették egy 1943-as bombatámadásban, így került Jochen az ausztriai Grazba nagyszüleihez. Amikor 1961-ben leérettségizett nagyanyjától egy régi Simca autót kapott ajándékba, amellyel részt tudott venni első versenyein. Ezek még csak amatőr versenyek voltak - főállásban Jochen a családi vállalkozásban dolgozott, amely fűszerek importálásával foglalkozott.

1962-ben különböző sportautó versenyeken vett részt egy Alfa Romeo TI volánjánál. 1963-ban a Forma-Juniorba megy, ahol egy ócska Cooperrel versenyez, ennek ellenére már második versenyét megnyeri Cesenaticóban. A sorozatban mutatott teljesítményére felfigyelt az ausztriai Ford és támogatta 1964-es Forma-2-es szereplését. A Brabham-Cosworth-tal versenyző Rindt neve ekkor még ismeretlen volt Európában, de nem sokáig: második lett az angliai Mallory Parkban, aztán nyert a londoni Crystal Palace pályán.

Forma-2-es eredményeire tekintettel Jochen az 1964-es Osztrák Nagydíjon a Forma-1-ben is bemutatkozhatott a Brabham-BRM színeiben, de műszaki hiba miatt fel kellett adnia a versenyt. 1965-ben már a teljes szezonra meghívást kapott a Forma-1-ből, méghozzá a Cooper-Climaxtól. Itt az új-zélandi Bruce McLaren csapattársa lett. A Cooper nem volt a legversenyképesebb autó és Rindt jórészt csak küszködött vele: az év során mindössze kétszer szerzett pontot, a Nürburgringen negyedik lett, Watkins Glenben pedig hatodik. 4 pontja a tizenharmadik helyet jelentette számára a világbajnokságban első teljes évében. Csapattársa, McLaren 10 pontot gyűjtött.

Ebben az időben a Forma-1-es pilóták gyakran indultak más versenyeken is év közben - egyrészt mert volt idejük (1965-ben még csak tíz versenyből állt egy F1-es világbajnokság), másrészt mert így plusz bevételekre tehettek szert. 1965-ben Rindt tehát folytatta a Forma-2-es versenyzést is a Roy Winkelmann-féle privát Brabham-csapat színeiben. Ebben a kategóriában nyert Rei-ben egy futamot és harmadik lett Pauban és Vallelungában. Ausztriában már nemzeti hősnek számított - hát még amikor megnyerte az innsbrucki Prix de Tryol versenyt egy Abarth 2000 volánjánál. Ugyanebben az évben harmadik helyen végzett a nürburgringi 1000 km-es versenyen a svéd Joakim Bonnierrel egy Porsche 8-assal. Legnagyobb sikere mégis talán a Le Mans-i 24 órás versenyen aratott diadala volt Masten Gregory-val egy NART Ferrari 275LM autóval.

1965 végén McLaren elhagyta a Coopert és ideiglenesen Rindt lett a csapat első számú versenyzője - amíg az 1964-es világbajnok, John Surtees meg nem érkezett a csapathoz. Az immár Maserati motorral felszerelt Cooper nehéz, de megbízható autó volt, így mind Jochen, mind John rendszeresen a pontszerzők között volt 1966-ban. Az év első versenyét Monacóban rendezték, amelyet Rindt nem fejezett be, de aztán Spa-ban remek második helyet szerzett egy kemény esőversenyen, Franciaországban negyedik lett, Angliában ötödik. Hollandiában nem ért célba, Németországban a harmadik helyen végzett, Olaszországban negyedik lett, Amerikában második, majd Mexikóban kiesett. 22 ponttal a világbajnokság harmadik helyén végzett Jack Brabham (Brabham-Repco) és Surtees mögött.

A Forma-2-ben Rindt két futamot nyert ebben a szezonban: az úgynevezett Eifelrennent és a Brands Hatch-i versenyt, ahol Jack Brabhamet győzte le.

1967-ben a Forma-1-ben a Cooper erőteljesen visszaesett és Jochen mindössze két alkalommal tudott pontszerző helyen végezni: negyedik lett Belgiumban és Olaszországban. 6 pontja a világbajnokság tizenegyedik helyére volt jó. Csapattársa, a mexikói Pedro Rodriguez valamivel jobban boldogult: 15 ponttal a hatodik helyen végzett (Dél-Afrikában még nyerni is tudott).

A Forma-2-nek azonban Rindt volt a legnagyobb csillaga: kilenc alkalommal tudott nyerni "67-ben és mindenki csodájára járt vakmerő stílusának. Elindult az amerikai Indy 500-as versenyen is, de balesetet szenvedett és csak a 24. helyre rangsorolták. Ehhez a futamhoz kapcsolódik az a történet, hogy miután rettenetesen összetörte autóját, de sértetlenül kiszállt, azonnal megvizsgálta a pálya orvosi szolgálata és csodálkozva kellett tapasztalniuk, hogy pulzusa semmivel sem tér el a megszokottól...
Az Indy 500 egyébként nem nyűgözte le Rindtet. Bevallottan csak a pénzdíj miatt indult el rajta.

1968-ban a Forma-1-ben a Brabham-Repco versenyzője lett a csapat tulajdonosa, Jack Brabham mellett. A korábban szép sikereket elért istálló azonban ekkor pont gödörben volt, így Rindtnek tovább kellett várnia a nagy áttörésre. Az év során 8 pontot gyűjtött - harmadik lett Dél-Afrikában és Németországban - és a világbajnokság tizenkettedik helyén végzett. Kis vígaszt jelenthetett, hogy így is jobb volt a háromszoros világbajnok Brabhamnél, aki mindössze 2 pontot szerzett.

1969-ben a Lotus-Fordhoz szerződött Graham Hill mellé és ez végre már egy jó autó volt azokhoz képest, amelyekben korábban ült. Ennek ellenére balszerencsésen indult a szezon számára: Dél-Afrikában kiesett, majd Spanyolországban is. Utóbbi esetben súlyos balesetet szenvedett, melyben eltört az álkapcsa és eszméletét is veszítette egy időre. Emiatt Monacót ki kellett hagynia és noha Hollandiában ismét versenyautója volánjánál ült, még sokáig voltak látás- és egyensúlyproblémái. (Jellemző a korra, hogy mégis engedték versenyezni....)

Legközelebb Franciaországban szerzett pontot, ahol negyedik lett. Aztán Németországban kiesett, Olaszországban második lett Jackie Stewart (Marta-Ford) mögött, Kanadában harmadik Jacky Ickx (Brabham-Ford) és Brabham mögött.

387jochenrindt_gurney.jpg 
Rindtet kezdték "örök ígéretként" elkönyvelni, olyannyira, hogy egy brit szakíró, Denis Jenkinson azt találta mondani, hogy levágja híres szakállát, ha Jochen valaha is Forma-1-es futamot fog nyerni.

Nos, az Amerikai Nagydíj után vehette a borotváját...
Rindt nehéz körülmények között nyerte meg a Watkins Glen-i futamot, ugyanis csapattársa, Hill súlyos balesetet szenvedett, melyben mindkét lába eltört. Az utolsó versenyt Mexikóvárosban rendezték, de ezen Jochen nem ért célba. 22 ponttal a világbajnokság negyedik helyén végzett 1969-ben. Graham Hill 19 ponttal a hetedik lett.

1970-ben már ő volt a Lotus csapat vezéregyénisége. Colin Chapman alakulata a Lotus 42C-vel kezdte az évet, mivel Rindt eleinte a tesztelésen nem volt elégedett az új, forradalmi Lotus 72-vel. Az első két futamon - Dél-Afrikában és Spanyolországban - azonban a régi autóval nem szerzett pontot és Monacóban is sokáig esélytelennek tűnt. Rindtet kora egyik leggyorsabb és legbátrabb autóversenyzőjének tartották, de arról is közismert volt, hogy amennyiben nem érezte reálisnak a győzelmet, akkor hajlamos volt csak motiválatlanul körözgetni. Ez a monacói verseny is ilyen futamnak tűnt egészen addig, ameddig jónéhányan ki nem estek Rindt elől. Már csak Brabham volt előtte, aki azonban műszaki gondokkal küzdött. Ekkor Jochen begyújtotta a rakétákat - olyannyira, hogy majd" két másodperccel gyorsabb köröket futott, mint az időmérő edzésen! Csakhogy az idő Brabhamnek dolgozott, hiszen a verseny a végéhez közeledett. Úgy tűnt, hogy Rindt elszánt támadása ellenére végül mégis az ausztrálé lesz a verseny. Az utolsó körben azonban a háromszoros világbajnok utolérte a lekörözendő Piers Courage-t (De Tomaso-Ford). Úgy döntött, hogy elmegy mellette: az utolsó kanyar előtt, de a manőver közben hibát követett el és nekiment a korlátnak. Rindt megnyerte a versenyt. Azzal együtt, hogy Brabham kiesése természetesen szerencse volt az ő szemszögéből, a győzelemre mégsem lehetett azt mondani, hogy nem érdemelte meg, hiszen minden idők egyik legnagyobb Forma-1-es felzárkózását mutatta be a verseny második felében.

A következő versenyen, Belgiumban kiesett, de aztán a Holland Nagydíjra végre bevethető állapotba került a Lotus 72-es. Jochen meg is szerezte vele a pole pozíciót, aztán - miután a rajtnál visszaesett - a harmadik körben átvette a vezetést és vissza sem nézett többé. Sajnos a győzelmet beárnyékolta a Rindt közeli barátai közé tartozó Piers Courage halála. Jochent nagyon megrázta a szomorú hír és elhatározta, hogy a szezon után visszavonul a versenyzéstől és sportruházattal foglalkozó vállalkozásba kezd....

A Lotus 72-essel dominált és nyert a következő három versenyen - Clermont-Ferrand, Brands Hatch, Hockenheim - is. Hazai versenyét Ausztriában nem fejezte be, ennek ellenére úgy érkezett Monzába, hogy ott nagy valószínűséggel be fogja tudni biztosítani világbajnoki címét.

 
A szabadedzéseket azonban a Rindtre legveszélyesebb Ferrarik uralták, miközben a Lotus csak küszködött a kevés leszorítóerőt igénylő pályán. Rindt vakmerő megoldást választott, hogy versenyképes köridőket tudjon elérni: leszedette autójáról az összes szárnyat. Úgy gondolta, hogy ez nem nagy ügy, hiszen egy évvel korábban még teljesen szárnyak nélkül futotta végig ezt a versenyt. Csakhogy a Lotus 72-t még sosem tesztelték szárnyak nélkül, senki sem tudta hogyan fog viselkedni így az autó a gyors monzai aszfaltcsíkon. Rindt akkori csapattársa, John Miles elmondta, hogy félelmetes volt látni, amint Rindt csak nagy küzdelem árán tudja a pályán tartani az autót. Viszont a köridők javultak - bár a Ferrarik szintjét még mindig nem érték el. Rindt úgy érezte, hogy "csupán" meg kell tanulnia a szárny nélküli Lotus 72-est és ha ez sikerül, utolérhetetlenek lesznek.

Másnap, szeptember 5-én, Jochen alig várta, hogy ismét beülhessen autójába és tovább tanulmányozhassa annak viselkedését. Ő volt az első, aki a szabadedzésen kigurult a pályára. Sajnos azonban soha többé nem tért vissza...

A baleset a Parabolica-kanyarban történt és - amint az már csak lenni szokott ilyenkor - sosem tudták pontosan megállapítani, hogy mi okozta Rindt kicsúszását és korlátnak csapódását: vezetői hiba vagy műszaki probléma, és a szárnyak hiányának volt-e hozzá köze? A mindössze 28 esztendős Jochen nem élhette túl súlyos mellkasi sérüléseit - hivatalosan a milánói kórházban nyilvánították halottá.

A kor egyik leggyorsabb és leagresszívabb stílusú pilótáját csapatán, versenytársain, menedzserén (Bernie Ecclestone) és az autóversenyzés egész világán kívül özvegye, Nina gyászolta. Szeretteinek nyilvánvalóan nem jelenthetett kárpótlást, hogy Jochen előnyét a hátralévő három (Monzával együtt négy) futamon senki sem tudta behozni a világbajnokságban, így ő lett a sportág történetének első - és remélhetőleg utolsó - posztumusz világbajnoka.

Rindt mindössze 60 versenyen 6 futamgyőzelmet aratott, 109 pontot és 10 pole pozíciót szerzett a Forma-1-ben. Ennél is sikeresebb volt a Forma-2-ben, ahol 1964 és 1970 között összesen 29 győzelmet aratott, ami abszolút rekord maradt a sorozat egész történetében!

forrás:formula.hu
 
Hányan vagyunk?/How many people are here?
Indulás: 2006-07-03
 
Naptárunk/Our calendar

 
Finn himnusz/The Finnish anthem
 
Egy kis Finnország/A little piece of Finland
 
2009
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Finnország/Finland
 
Szerinted?/What do you think about it?
Melyik a kedvenc pályád?

A Hungaroring!
Monaco utcái
Spa Francorchaps
Monza
a melbourne-i pálya
Hockenheimring
Nürburgring
a barcelonai pálya
más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
A pályákról/About tracks
 
A Forma-1 régen,legendás versenyzők/Previously on F1,legendary drivers
 
Kimi mondta:)) / Kimi said it:))

 
Új szavazás/New vote
Hogy tetszik az oldal?

Nagyon jó,csak így tovább!
Jó,de van még mit javítani rajta.
Elmegy.
Rossz.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Ki van itt?Who is here?
rajongó olvassa az oldalt
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre