Kimi Räikkönen is the best pilot!!!!!
Kimi Räikkönen is the best pilot!!!!!
Bejelentkezés/Login
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Lesz visszatérés?
Szerinted Kimi visszatér a Forma-1-be?

Igen,már jövőre! (45 / 53%)
Igen,de csak néhány év múlva. (18 / 21%)
Nem. (22 / 26%)

Szavazatok száma: 85

Létrehozás időpontja:
2010-07-15 18:33:47

Szavazás lezárva:
2012-01-01 21:24:30


Lezárt szavazások
 
Óra/Clock

 
Menünk!/Our menu
 
Képek Kimiről!/Pictures about Kimi
 
2009 képekben
 
Ajánlott oldalak/Recommended websites
 
Világbajnokság állása/Result
1. Lewis Hamilton 145p.
2. Jenson Button
133p.
3. Mark Webber

128p.

9. Sebastian Vettel
121p.
 
Finn zászló és címer/Finnish flag and shield

Finnország címere

 
A mi pályánk/Our track-Hungaroring(minden infó a Hungaroring oldaláról származik)
 
A világbajnokság állása/World Championship result
Vodafone McLaren Mercedes 278 p
Red Bull Racing 249 p
Scuderia Ferrari Marlboro 165 p

 

 
Videók/Videos
 
A Ferrari
 
Legyen ez a kezdőlapod!

Legyen ez a kezdölapom!

Wave Animated

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more
 
Szép pillanat/Beautiful moment
 
Wolfgang von Trips

Wolfgang von Trips - a 'másik' kerpeni

 Valami lehet a levegőben Északrajna-Vesztfáliában. Ez a nyugat-németországi tartomány az évtizedek során több remek autóversenyzőt adott a világnak, mint Németország összes többi része együttvéve. Mönchengladbachi születésű Nick Heidfeld és Heinz-Harald Frentzen, Kölnben született Jochen Mass és akkor még nem beszéltünk a kerpeni Schumacher-fivérekről. De lehet, hogy mégsem a levegőben kell keresni a titok nyitját, hanem inkább a közös gyökérben, a horremi (ma Kerpen-Horrem) Wolfgang Alexander Graf Berghe von Trips-ben?

Von Trips, ez a titokzatos és mégis rendkívül népszerű gróf volt a német és - nyugodtan mondhatjuk - az európai gokartozás atyja. Röviddel azután, hogy egy kézitáskában két gokartot hozott magával az Amerikai Egyesült Államokból megépíttette az azóta világhírnévre szert tevő kerpeni gokart-pályát, rajongóiból és követőiből pedig 1961. augusztus 9-én megalakult az ő nevét viselő kerpeni gokart klub és ezzel megszületett a németországi és európai gokartozás. Addig a fiatal reménységek csak autókkal gyakorolhattak, ami természetesen jóval drágább mulatság volt, mint egy gokart, így az autóversenyzés elsősorban a gazdagok szórakozása lehetett. Von Trips gróf jóvoltából azonban megnyílt az út a polgárok előtt is - az olyan polgárok előtt, mint Frentzen, Heidfeld, Mass, vagy éppenséggel a Schumacher-fivérek.

Ha "csak" ennyit tett volna "Taffy" - ahogyan Mike Hawthorn szeretettel elnevezte von Trips-t - a német autósportért, már aranyba foglalhatnák a nevét hazájában. De Taffy maga is nagy autóversenyző volt - világbajnok kaliberű versenyző?

1928. június 4-én született egy hétszáz éves lovagi dinasztia sarjaként, ugyanakkor szülei, Eduard és Thessa egyetlen gyermekeként. Édesapja, aki katonatiszt volt, szenvedélyesen rajongott az autósportért és már hétéves korában magával vitte a kis "Wölfchent" a Nürburgringen megrendezett futamokra. Mint oly sok hasonló esetben, Wolfgang is benzingőzt szagolt és nyolcévesen már apja Opel Olypmiáját vezette, majd kijelentette, hogy ő márpedig autóversenyző lesz.

Von Trips gyermekkori példaképe és hőse Bernd Rosemeyer volt, akiben a kor egyetlen olyan német autóversenyzőjét tisztelhetjük, aki nyíltani kiállt a náci rezsim ellen. Maga Von Trips is távol tartotta magát a nácizmus eszméjétől. A Hitlerjugendbe sem sorozták be, mivel túl beteges volt: hallás problémák gyötörték, 14 éves korában pedig egy súlyos agyhártyagyulladás következtében lebénult arca egyik fele. Néhány évvel később - már aktív versenyző korában - súlyos cukorbetegség tetézte egészségügyi problémáit.

Iskoláit kitűnő eredménnyel végezte el - noha az első években betegsége miatt voltak nehézségei. Folyékonyan beszélt angolul, franciául és olaszul. Kijárt egy üzleti iskolát és mivel szerette a vidéki életet egy mezőgazdasági akadémiát is, majd az 1950-es évek közepéig ezen a területen is dolgozik egy parasztgazdaságban. A technikai sportokhoz való vonzódása azonban mindvégig megmaradt.

1950-ben, 22 évesen, vásárolta meg első motorkerékpárját, egy 125 köbcentis Maicót, majd nem sokkal később már egy 500 köbcentis háború előtti BMW motorkerékpár is a tulajdonában van, amellyel tájékozódási- és nosztalgia-versenyeken vesz részt. Első sikerét is tájékozódási motorozásban éri el: egy 120 km-s versenyen 5. helyet szerez. Ezt a sikert hamar követi a többi is: ezüstérem az ADAC rajnai versenyén, majd további jó eredmények egy hamburgi terepversenyen, egy kerpeni nosztalgia tornán és egy frecheni terepversenyen.

1954-ben debütált az autósportban, az 1300 és 1600 köbcentis szériaautók versenysorozatában egy Porsche volánjánál Axel Linther álnéven. Szeptember 19-én megszerezte a bajnoki címet Helm Glöckler előtt.

1955-ben a müncheni Auffhäuser Bankhaus-nál helyezkedik el, közben azonban már egy saját Porsche versenyekre való felkészítésén dolgozik. Április 30-án részt vesz a híres-hírhedt Mille Miglián Olaszországban és egy váltóhiba ellenére a második helyet szerzi meg a Gran-Tourismo osztályban.
Május 29-én megnyeri a XVIII. Nemzetközi ADAC Nürburgring-versenyt a GT-osztályban, augusztus 28-án pedig ismét diadalmaskodik a Nürburgringen egy ADAC által szervezett 500 km-es futamon. Szeptember 17-én harmadik helyet szerez az 50. Tourist Trophy-n az írországi Dundrodban egy Mercedes-Benz 300SLR volánjánál.

1956. március 25-én Hans Herrmannal meggyerik a sebringi (USA) 12-órás versenyt az 1500 köbcentis kategóriában egy Porschéval. Ez az összetett verseny hatodik helyét jelenti.
Július 28-29-én Richard von Frankenberggel fölényesen nyerik meg a Le Mans-i 24 órás verseny 1500 köbcentis kategóriáját, összetettben pedig ötödik helyet szereznek. A szezon végi összesítésben von Trips a második helyet szerzi meg az 1500 köbcentis kategóriában Hans Hermann mögött.

Ugyanebben az évben, augusztus 31-én, a monzai Olasz Nagydíjon egy Ferrari volánjánál Wolfgang von Trips debütál a Forma-1-ben. Az edzésen azonban a célegyenes végén óriási balesetet szenved, miután autójában eltörik a kormányrúd. Csodával határos módon von Tripsnek nem esik baja és szeptember 10-én a Ferrari hivatalosan is alkalmazza. Ő volt az első német versenyző, aki a maranellóiak autóját vezethette.

1957. január 13-án, az új szezon első versenyén, az Argentin Nagydíjon láthatja a közönség von Tripst először ténylegesen Forma-1-es versenyen. Tartalékversenyzőként a 69. körben veszi át egy Ferrari Lancia V8-as volánját és végül a hatodik helyen végez. Egy héttel később Eugenio Castellottival és Alfonso de Portagóval szintén Ferrari-színekben elindulnak a "Mil Kilometros de la Ciudad de Buenos Aires" elnevezésű versenyen és a harmadik helyet szerzik meg.

Május 12-én von Tripst újra a Mille Miglián találjuk, ahol egy 3,8 literes Ferrarival a harmadik helyen autózik Piero Taruffi és Peter Collins mögött. Nem sokkal a verseny vége előtt Collins egy törött hátsó tengely miatt feladja a versenyt és Trips ezzel már a második helyen száguld és közeledik Taruffihez. Néhány méterrel a cél előtt már éppen megelőzné az olaszt, amikor észreveszi, hogy az is egy törött hátsó tengellyel küszködik. Jellemző a kor sportszerűségről alkotott nézeteire, hogy amikor "Taffy" ezt meglátta azonnal a fékre lépett, visszaállt Taruffi mögé és a második helyen bekísérte a célba. Amikor a verseny után újságírók megkérdezték von Tripst, hogy miért nem előzte meg vetélytársát, a német csak annyit mondott: "Mert ez így már nem volt fair küzdelem."
Az olasz közönség győztesként ünnepelte von Tripst?

Néhány nappal később, május 25-én az ADAC 1000 km-s versenyének edzésén von Trips súlyos balesetet szenvedett, ami után több, mint két hónapig gipszágyban kellett feküdnie.
Augusztus 19-20-án azonban már a Nürburgringen van, ahol egy új versenyzőiskola első kurzusát vezeti.
Maga von Trips augusztus 24-én ül először volánhoz balesete után - és rögtön meg is nyeri a Grand Prix Suisse de la Montagne elnevezésű versenyt egy 1700 köbcentis Porsche RS-sel. A Forma-1-ben az Olasz Nagydíjon láthatták ismét rajongói, ahol egy remek harmadik hellyel tért vissza. A több hónapos kihagyás meglátszott "Taffy" év végi eredményén is: a világbajnokság 14. helyén végzett négy ponttal.

1958-ban a már megszokott Forma-1 és sportautó versenyek mellett von Trips részt vesz a Hegyi Európa-bajnokságon, amelyet végül meg is nyer Joakim Bonnier és Hans Hermann előtt. A Forma-1-ben ebben a szezonban a legjobb helyezése egy harmadik hely a Francia Nagydíjon és az év végi összetettben a 11. helyen végez kilenc ponttal.

Ekkoriban ragadt rá a "von Reccs" gúnynév miután vitathatatlan gyorsasága mellett a mezőny legnagyobb autótörője volt. Ezt még Enzo Ferrari is megelégelte és 1959-ben "nevelő" célzattal csak hat Forma-1-es futamon engedte indulni a tízből.

Más kategóriákban azonban továbbra is jöttek a sikerek: nyerni tudott a sebringi 12 órás viadalon egy Porschéval, a XXII. ADAC Nürburgring-verseny Junior Grand Prix-ján egy Stanguellinivel és a Berlini Nagydíjon Avusban egy Porsche RSK volánjánál. Joakim Bonnier-vel másodikak lettek az V. ADAC 1000 km-es versenyen és a goodwoodi Tourist Trophy-n. Ehhez jött egy ötödik hely a Coupe de Reims elnevezésű Forma-2-es megmérettetésen.

1960. március 19-én egy Ferrari F2-essel megnyerte a Syrakus Grand Prix-t, amely ugyan nem számított bele a Forma-1-es pontversenybe, mégis szinte mindenki ott volt, aki számított, így a diadal erkölcsi értéke ugyanakkora volt, mint egy Forma-1-es futamgyőzelemé. A futam után édesanyjának így táviratozott: "Végre győzelem. Boldog vagyok. Wolfgang".
Július 24-én 250 ezer néző előtt von Trips megnyeri a stuttgarti Solitude Nagydíjat is (egy újabb bajnokságon kívüli verseny). Úgy tűnik Enzo Ferrari "terápiája" sikeres volt: von Trips most egy sokkal nyugodtabb, érettebb, kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtó versenyző, aki ugyanakkor gyorsaságából sem vesztett semmit.

Von Trips ekkorra már rendkívül népszerű figurája volt a kor autó-, motorsport-társadalmának. Intelligens volt, tehetséges, bátor, jóképű és fess - megtestesítője annak az autóversenyző típusnak, akit az emberek szerettek csodálni és példaképül állítani maguk elé. A fáma szerint ha megjelent az amerikai televízió képernyőjén, az amerikai háziasszonyok kezéből kiesett a fakanál és szájtátva tapadtak a képernyőkre. Körülrajongták a politikusok és arisztokraták is: Juan Carlos spanyol király tőle tanult meg vezetni - noha von Trips maga sosem rendelkezett jogosítvánnyal -, Franz-Josef Strauss német védelmi miniszter pedig a kedvéért hajlandó volt elintézni, hogy a légierő repülőtereit alkalmanként utánpótlás autóversenyek számára is rendelkezésre bocsássa a hadsereg.

A Forma-1-ben ebben az évben legjobb versenye a szeptember 4-i Olasz Nagydíj volt, ahol az ötödik helyet szerezte meg egy Forma 2-es Ferrarival - miközben előtte csak Forma-1-es autók végeztek. Az év végén a hatodik helyen végzett összesítésben.

A legjobb Wolfgang von Tripst azonban 1961-ben láthatta a nagyérdemű. Az év Szicíliában kezdődött számára a 45. Targa Florio versennyel a Madonie-pályán - ahol Oliver Gendebiennel párban szenzációs győzelmet aratnak egy 2,4 literes Ferrarival, megdöntve Stirling Moss 1958-as pályacsúcsát.

A Forma-1-es szezont a május 14-i Monacói Nagydíj nyitotta, ahol von Trips negyedik helyet szerzett. Cspaattársa, Richie Ginther második lett, ám az igazsághoz hozzátartozik, hogy az amerikai egy új Ferrari Tipo 156-ost vezetett, míg von Tripsnek meg kellett elégednie egy régi Dino 156-ossal. A verseny során ráadásul váltóhiba miatt "Taffy" egy alkalommal frontálisan a korlátnak ütközött a Mirabeau-kanyarban, s noha tovább tudta folytatni a versenyt, két kör hátránnyal érkezett célba.

Május 22-én aztán felvirradt von Trips nagy napja: learatta első hivatalos Forma-1-es futamgyőzelmét! A Holland Nagydíjon már minden gyári Ferrari versenyző az új Tipóval állt rajthoz. Trips az első sorba kvalifikálta magát, a rajtot megnyerte és rajt-cél győzelmet aratott csapattársa, Phil Hill és a Lotus versenyzője, Jim Clark előtt.
A következő versenyen, a június 18-i Belga Nagydíjon Spa-Francorchamps-ban még inkább dominált a Ferrari. Az első négy helyet a maranellói csapat autói foglalták el - közülük a második volt von Trips, mindössze 0,7 másodperccel elmaradva a futamgyőztes Phil Hilltől. Ezután egy kiesés következett a Francia Nagydíjon, majd a július 16-i Brit Nagydíj Aintree-ben: Wolfgang von Trips Forma-1-es pályafutásának csúcspontja.

Már az időmérő edzés is igazi krimit ígért: az első tíz helyezett leggyorsabb köre egy másodpercen belül volt, az első négy köre pedig pontosan ugyanolyan gyors! A rajtsorrend (abban a sorrendben, ahogy megfutották ezt a kört): Joakim Bonnier (Porsche), Wolfgang von Trips, Richie Ginther és Phil Hill. Mindössze 0,2 másodperccel elmaradva tőlük Stirling Moss az ötödik.
Másnap, röviddel a verseny rajtja előtt elered az eső. Ez kedvez von Tripsnek és a hetedik körben az élre áll. Csak Moss tudja tartani a tempóját, ők ketten lassan elszakadnak a mezőnytől. De Moss nagy igyekezetében, hogy utolérje von Tripst hibát követ el és megpördül. Taffy ezek után fölényesen - 46 másodperces előnnyel Phil Hill előtt - nyeri az esős Brit Nagydíjat! Ezzel a német versenyző életében először átveszi a vezetést a Forma-1-es világbajnokságban: 1. von Trips - 27 pont; 2. P. Hill - 25 pont; 3. Ginther - 16 pont; 4. Moss - 12 pont.

A következő futamot Németországban rendezik a Nürburgringen, ahol nem kevesebb, mint 300 ezer néző kíváncsi új világbajnoki reménységére. És "Taffy" nem okozott nekik csalódást. Noha a rajtnál nehézségei támadtak és visszaesett, leggyorsabb kört leggyorsabb kör után futva ismét felküzdötte magát az élmezőnybe és végül a második helyen végzett Moss mögött. A világbajnokságban pedig növelni tudta előnyét Hillel szemben. A verseny-matematika most úgy nézett ki, hogy ha a hátra lévő két verseny közül von Trips megnyeri az egyiket, vagy a második helyen végez valamelyiken úgy, hogy nem Hill vagy Moss végez előtte, akkor ő a világbajnok.

1961. szeptember 10., Monza. Éppen öt évvel ezelőtt szerződtette le Wolfgang von Tripst Forma-1-es csapatába Enzo Ferrari, most pedig itt állt a világbajnoki cím küszöbén. Az ajtón azonban sosem sikerült belépnie?

A Vialone-kanyart követő egyenesben von Trips Ferrarija ütközik Clark Lotusával. A Ferrari keresztbe áll, felszáll a levegőbe és nekiütközik a drótkerítésnek. A pilóta kirepül az autóból és azonnal szörnyethal. Tizenegy néző kíséri a halálba?

Úgy tűnik von Trips semmi módon nem kerülhette volna el végzetét ezen a napon. Ha nem a versenyen lett volna, akkor valószínűleg annak a chicagói repülőjáratnak a fedélzetén ül, amelyre eredetileg jegyet foglalt és amely Írország felett lezuhant. Nem volt túlélője a szerencsétlenségnek.

Phil Hill nyerte meg a tragikus Olasz Nagydíjat és utána a világbajnokságot is, ennek azonban akkor és ott még nem tudott örülni.

Annak ellenére, hogy pályafutását sosem koronázta világbajnoki cím, és "csak" két futamot nyert Wolfgang von Trips nagy hatású versenyző volt. Ezt elsősorban személyiségének köszönhette: igazi közönség- és média-kedvenc volt. Remekül tudott kommunikálni, maga is írt újságcikkeket. Rendkívül népszerű volt a nők körében, a kisfiúk pedig példaképként tekintettek rá, nemcsak Németországban, hanem szerte a világon. Mi sem bizonyíthatná ezt jobban, mint egy brit kissrác története, aki felnővén híres rockénekes lett és "La Passione" (Szenvedély) címen filmet és albumot is készített von Trips hatására és neki ajánlva. A kisfiút Chris Rea-nak hívták.

forrás:formula.hu
 
Hányan vagyunk?/How many people are here?
Indulás: 2006-07-03
 
Naptárunk/Our calendar

 
Finn himnusz/The Finnish anthem
 
Egy kis Finnország/A little piece of Finland
 
2009
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Finnország/Finland
 
Szerinted?/What do you think about it?
Melyik a kedvenc pályád?

A Hungaroring!
Monaco utcái
Spa Francorchaps
Monza
a melbourne-i pálya
Hockenheimring
Nürburgring
a barcelonai pálya
más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
A pályákról/About tracks
 
A Forma-1 régen,legendás versenyzők/Previously on F1,legendary drivers
 
Kimi mondta:)) / Kimi said it:))

 
Új szavazás/New vote
Hogy tetszik az oldal?

Nagyon jó,csak így tovább!
Jó,de van még mit javítani rajta.
Elmegy.
Rossz.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Ki van itt?Who is here?
rajongó olvassa az oldalt
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre