A Hungaroring versenypálya Budapest centrumától 19 kilométerre, az M3-as autópálya mentén, Mogyoród község határában található. A pálya természetes völgyben fekszik, s karéj formájában 50 hektár lelátó öleli körül. Ezen kiváló természeti adottságok miatt a nézőtér bármely pontjáról a versenypálya 80 százaléka belátható. Ezért is hívják lapos tányérnak, hiszen a nézők a képzeletbeli tányér szélén ülnek, s onnan kísérik figyelemmel a versenyeket.
A versenypálya teljes hossza az 1986-os átadáskor 4013,786 méter volt. Az 1989-es évben kisebb korrekciót hajtottunk végre. Az azévi Forma 1-es versenyre, egy kanyarkombináció átvágásával, ezáltal egy járulékos előzési lehetőség biztosításával, a versenypálya gyorsabb lett, hossza azonban 3968 méterre csökkent. Az 1997. évi átalakítások során a versenypálya hossza, a célegyenes áthelyezése miatt, 3982 méterre módosult.
A legkisebb ívsugár 20, míg a legnagyobb 400 méter. A célegyenes teljes hossza 700 méter, itt az elérhető legnagyobb sebesség megközelítőleg 320 km/h. A versenypálya szélessége a célegyenesben 15 méter, a többi szakaszon, az elérhető legnagyobb sebesség függvényében 10, illetve 11 méterre csökken.
A burkolat szerkezete: 20 centiméter vastag kavicságyazaton és 20 centiméter vastag sovány betonlapon háromrétegű, egyenként 5 centiméter vastag aszfalt. A versenypálya legalacsonyabban és legmagasabban fekvő pontja között a relatív szintkülönbség 36 méter. A legnagyobb emelkedő 6,4 százalékos, míg a legnagyobb esés eléri a 6,7 százalékot.
A Hungaroring versenypálya 2003. évi átalakítása kapcsán, amely az FIA-val (Federation Internationale de l'Automobile), a FOM-mal (Formula One Management Ltd.), valamint a helyi sporthatósággal, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséggel egyeztetett, a célegyenes 202 méterrel hosszabbodott, a versenypálya hossza 4384,08 méterre nőtt |