Lehullt a lepel a Williams 2009-es idényben használatos versenygépéről, az FW31-esről is. A grove-i bázisú gárda a portimaói teszteket megelőzően mutatta meg a nagyközönségnek vadonatúj versenygépét, mely rövidesen a pályán is debütál majd. Az autón egyelőre nem az Ausztrál Nagydíjon használatos festés díszeleg, valamint természetesen maga a konstrukció is számos módosításon esik át a szezonnyitóig.
Frank Williams csapata nagyon bíztatóan kezdte a tavalyi évet, hiszen azt követően, hogy a téli tesztek egészén mondhatni domináltak, az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon Nico Rosberg révén egy dobogós helyet is szállítani tudtak.
A szezon további alakulása azonban nem úgy sikerült, ahogy azt szerették volna, s egészen a 2008-as év végéig kiábrándító teljesítményt nyújtottak.
A csapat az új autótól természetesen jó eredményeket vár, s nem szabad elfelejteni azt sem, hogy az idei évben bevezetésre kerülő, radikálisan új szabályok alaposan felforgathatják a Száguldó Cirkusz egyébként is folyamatosan háborgó állóvizét.
A Williams emellett más technikát alkalmazott a kinetikus energia-visszanyerő rendszer tervezése során is, hiszen vetélytársaival ellentétben lendkerekes rendszert dolgozott ki (ez azért is érdekes, mert a szintén ugyanazt a motort használó gyári Toyota alakulat is a 'hagyományos', elektromos elven működő egység mellett tette le a voksát).
Az FW31-es konstrukció a Renault-hoz hasonlóan már a mai napon pályára gurul, a csapat fiatal tesztpilótájával, Nico Hülkenberggel a volánnál.
Az új versenygép részletes technikai elemzésével természetesen hamarosan jelentkezünk!
|