A csütörtöki tesztelés alkalmával a McLaren-Mercedes újonc versenyzője, Lewis Hamilton véget vetett a Ferrari dominanciájának, hiszen neki sikerült megautóznia a mai nap leggyorsabb köridejét.
A wokingi csapat által a 2007-es évre leszerződtetett fiatal angol pilóta alig, hogy megkezdte második hivatalos tesztsorozatát az F1-ben, máris mindenkit maga mögé utasított a felkészülésüket végző mezőnyben. Hamilton összesen 78 kört tett meg a spanyolországi versenypályán, és több mint 1 másodperccel autózott jobb köridőt a második helyen befutott Renault-os riválisánál, Giancarlo Fisichellánál.
A McLaren fiatal versenyzője számára a mai napra kidolgozott feladatok között elsősorban az szerepelt, hogy viszonylag kevés üzemanyaggal feltankolva a Bridgestone új gumikeverékét tesztelje.
A harmadik helyre ezúttal a Honda alakulat legnagyobb megelégedésére Rubens Barrichello ért be. A brazil fiú csapattársa, Jenson Button még mindig nem léphetett pályára, amelynek hátterében egy korábbi bordasérülése áll.
A Honda Racing másik versenygépével pedig a csapat hivatalos tesztpilótája, Christian Klien róhatta a köröket, aki végül 99 kör megtételét követően a hetedik tudott lenni. A délelőtt folyamán akadt kisebb problémája az RA106-os konstrukcióval, amely valamiféle mechanikai meghibásodás miatt megállt a pályát, és ezért a pályabíróknak piros zászlóval félbe kellett szakítani a csapatok edzését.
A Williams-Toyota alakulatnál Nico Rosberg tovább folytatta az új Bridgestone abroncsokkal felszerelt versenygép tesztelését, és a nap végére a negyedik helyre alkalmas köridővel végzett a Toyotát kormányzó Ralf Schumacher előtt.
A Ferrari részéről Felipe Massa és Luca Badoer tovább folytatták felkészülési programjuk teljesítését. Kettejük közül a brazil pilótának sikerült jobb eredményt elérnie, aki az 1:20.046-os időeredményével a hatodik, míg Badoer a 12-dik pozícióban zárta a jerezi tesztsorozat második napját. Az olasz istállóhoz a mai napon csatlakozott Kimi Räikkönen is, hogy minél több időt tölthessen el az istálló technikai személyzetével, valamint mérnökeivel.
A kilencedik helyen a BMW-Sauber színeiben pályára lépő Nick Heidfeld hozta be autóját, mindössze 0,02 másodperccel lemaradva az előtte végzett Pedro de la Rosa legjobb időeredményéhez képest. A német versenyző számára sem ment minden zavartalanul, mivel a délelőtt folyamán autójának elektronikai rendszerében bekövetkezett meghibásodás megállásra kényszerítette. A másik BMW-vel Robert Kubica küzdött az idő ellen, és a 11-dik pozíciója mellett egy mechanikai meghibásodással is meg kellett békélnie.
Mindezek mellett másik két pilóta is balszerencsés volt: a Toro Rossot kormányzó Scott Speed egy alkalommal kicsúszott a pályáról, valamint a Toyota japán üdvöskéje, Kamui Kobayashi a TF106B sebességváltójának meghibásodása miatt volt akadályoztatva a mai tesztelés során.
Pénteken ismét felbőgnek majd a motorok Jerezben, hogy a csapatok befejezhessék második téli tesztsorozatukat.
Jerez - 2. tesztnap (2006.12.07)*
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Köridő |
Körök száma |
1. |
L. Hamilton |
McLaren-Mercedes |
(B) |
1:18.684 |
78 |
2. |
G. Fisichella |
Renault |
(B) |
1:19.685 |
63 |
3. |
R. Barrichello |
Honda |
(B) |
1:19.784 |
111 |
4. |
N. Rosberg |
Williams-Toyota |
(B) |
1:19.962 |
105 |
5. |
R. Schumacher |
Toyota |
(B) |
1:20.024 |
70 |
6. |
F. Massa |
Ferrari |
(B) |
1:20.046 |
60 |
7. |
C. Klien |
Honda |
(B) |
1:20.055 |
99 |
8. |
P. de la Rosa |
McLaren-Mercedes |
(B) |
1:20.141 |
64 |
9. |
N. Heidfeld |
BMW-Sauber |
(B) |
1:20.167 |
97 |
10. |
H. Kovalainen |
Renault |
(B) |
1:20.204 |
78 |
11. |
R. Kubica |
BMW-Sauber |
(B) |
1:20.461 |
88 |
12. |
L. Badoer |
Ferrari |
(B) |
1:20.556 |
107 |
13. |
M. Webber |
Red Bull-Ferrari |
(B) |
1:20.596 |
89 |
14. |
A. Davidson |
Super Aguri-Honda |
(B) |
1:20.701 |
112 |
15. |
S. Speed |
Toro Rosso-Cosworth |
(B) |
1:21.134 |
59 |
16. |
D. Coulthard |
Red Bull-Ferrari |
(B) |
1:21.276 |
78 |
17. |
K. Kobayashi |
Toyota |
(B) |
1:21.292 |
53 |
* A közölt eredmények nem hivatalosak!