Magny Cours- a kedvelt és utált pálya
2008.06.19. 19:01
Versenyzők véleményét olvashatjátok. Kinek kedvező, kinek unalmas pálya.
Nick Heidfeld: "Szeretem a pályát és a környékét is. Egy kastélyban szoktam megszállni, ahol nincs tévé, rádió csak három méter vastag fal. A pálya sajátossága a beláthatatlan kanyarok és a két gyors sikán. A kettes kanyar a bukkanó miatt nagyon érdekes. A magas kerékvetők miatt gyakran két keréken haladunk."
Robert Kubica: "Magny Cours sokak számára unalmas. Tavaly itt tértem vissza a balesetem után. Tulajdonképpen nem voltam szomorú, amikor azt hittem, hogy a tavalyi volt az egyetlen versenyem ezen a pályán. Magny Cours nem tartozik a kedvenceim közé, viszont már több géposztályban kipróbáltam és egyértelműen a Formula 1-es autóban élveztem a legjobban, mert a sikánokban nagyon jól lehet érezni, hogy mit tud az autó. Remélem, hogy folytatni tudjuk a jó szereplést és fel tudunk zárkózni a Ferrari és a McLaren mögé."
Heikki Kovalainen: "Egyelőre nem foglalkozom a bajnoki tabellával. A küzdelem nyitott. Remélem, hogy sikerül szép számú pontot szereznem Franciaországban. Habár az eredmények nem ezt tükrözik, egyre jobban boldogulok az MP4-23-as versenygéppel. Kedvelem a Magny Cours-i pályát és mindent elkövetek annak érdekében, hogy a lehető legjobb eredményt érjem el."
Lewis Hamilton: "Habár a kanadai verseny csalódást jelentett, remek tempót diktáltunk. Úgy érzem hogy Franciaországban is versenyképesek leszünk és mindent elkövetek a pontszerzéséért. A pálya nem sok előzési lehetőséget kínál, de az Adelaide-hajtűkanyarban és az utolsó előtti kanyarban ki lehet fékezni az ellenfeleket. Mivel a boxutca nem túl hosszú, nagyobb mozgástér van a stratégia tervezésekor."
Nico Rosberg: "Kedvelem ezt a pályát, amelyen többször is sikeres voltam. Örülök, hogy visszatérünk Európába. Az elmúlt években a Williams nem volt túl sikeres ezen a pályán, így mindent bele kell adnunk. A helyzetet idén a tízhelyes rajtbüntetésem nehezíti. A múlt heti tesztek során az új elemeket és a beállításokat teszteltük. Bízom benne, hogy ez jó eredményhez segít."
Kazuki Nakajima: "A GP2-ből ismerem a pályát, és tetszik. Monacóban és Kanadában is jó tempót diktáltunk. Remélem, hogy ezzel a lendülettel folytatjuk Franciaországban és pontszerzők leszünk. A pálya a semmi közepén található, de ez nem zavar."
Jarno Trulli: "Mindent elkövetek a jó eredmény érdekében, hogy ezzel adózzak Ove emlékének, aki nélkül nem tartana itt a csapat. Nagyon szerette az autósportokat, a szenvedélye volt. Remélem, hogy versenyképesek leszünk és sikerül pontokat szereznünk."
Timo Glock: "Tudom, hogy a szerencse is szerepet játszott a kanadai eredményben, de tény, hogy az autónk versenyképes. Bízom benne, hogy sikerül pontokat szereznem. A csapat szomorú Ove Andersson balesete miatt, de remélem, hogy egy jó eredmény egy kis vigaszt jelent. Nem ismertem őt személyesen, de sokat hallottam róla és szomorú a hír."
Jenson Button: "Kedvelem a Magny Cours-i pályát. A jó kör titka, hogy az autó első része optimálisan üzemeljen, különösen az első és a második kanyarban. Ha az autó a második kanyarban alulkormányozottá válik, a sikánokban pedig nagyon fontos a stabilitás. Nagyon fontos a jó rajt, hogy megfelelő lendülettel érkezzünk az Adelaide hajtűkanyarba. Ez az egyetlen olyan pályaszakasz, ahol előzni lehet. Kanadában nem boldogultam túl jól, így sokkal jobb eredményre számítok Franciaországban, mivel korábban sikeres voltam ezen a helyszínen."
Rubens Barrichello: "A tesztek után optimista vagyok. A pálya szokatlan, nagyon gyors és nagyon lassú kanyarok találhatóak rajta. A hármas fordulót ötös sebességfokozatban teljesítjük, 200 kilométeres óránkénti sebességgel. Vannak olyan kanyarok is, amelyekben egyben vagy kettőben haladunk. A sima aszfaltfelület kedvezhet nekünk. A pálya ritmusos, így a versenyzők kedvelik. Az utolsó sikánban magasak a kerékvetők, de ha kihasználjuk őket, sokat lehet nyerni. Mivel a kanyarok egymást követik, a stabilitás nagyon fontos. Az ötös és a tizenötös kanyarban lehet a legjobban előzni."
Nelson Piquet: "Úgy gondolom, hogy versenyképesek leszünk. Ezen a pályán az aerodinamika fontos szerepet játszik, és az autónk jól üzemelt Barcelonában és Isztambulban is, ahol szintén előnyös a jó aerodinamika. Remélem, hogy a szabadedzésen sikerül jó beállításokat találnom és jó teljesítményt tudok nyújtani az időmérőn. Mindig a határon kell autózni. A célom a pontszerzés lesz, és remélem, hogy a Barcelonában tesztelt elemek segíteni fognak ebben. Mivel az előzés nem könnyű arra törekszem, hogy a lehető legjobb pozíciót szerezzem meg az időmérőn."
Fernando Alonso: "Motivált vagyok és a maximumot fogom nyújtani. Az autó fontos szerepet játszik ezen a helyszínen. A fékek és a megfelelő kigyorsítás is nagyon fontos. Nagy hangsúlyt fektetünk az egyensúlyra és arra, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a Bridgestone abroncsokból. Nagyon motivált vagyok és mindent bele fogok adni."
Giancarlo Fisichella: "Magny Cours egyike azon helyszíneknek, amit nem kedvelek. 2002-ben komoly balesetet szenvedtem, így nincsenek kellemes emlékeim. Nem tudtam elindulni a versenyen. Különben sem jelent túl nagy kihívást. Mivel az elmúlt futamokon nem tudtunk célba érni, fontos, hogy befejezzük a versenyt. Csalódott vagyok a kanadai futam miatt, de biztos, hogy még lesz lehetőségünk arra, hogy megmutassuk mire vagyunk képesek."
Adrian Sutil: "Szeretem a Magny Coursi pályát. Tudom, hogy sokan nem kedvelik, de nekem az egyik kedvencem. Érdekes kanyarok és sikánok találhatók rajta. A Formula-3-ban jó eredményeket értem el, és az első Formula-1-es edzésem is jól sikerült. Kanadában jó tempót diktáltunk, ami bizakodásra ad okot. Keményen fogunk dolgozni, hogy bejussunk az időmérő második etapjába."
Kimi Räikkönen: "Nem emlékszem, hogy mikor is éreztem ilyen győzelmi vágyat magamban. A csapat kiválóan felkészítette az autókat, amely mindegyik pályán erős volt, azonban nem igazán alakultak jól a dolgok számunkra az elmúlt futamokon. Az utóbbi két versenyen különböző problémákkal küszködtünk. Nem igazán szeretek visszatekinteni és azon törni a fejemet, hogy mi történt az elmúlt versenyeken. Nem viszek magammal rossz emlékeket, mert ezzel csak időt pazarolnék, ugyanis úgysem lehet megváltoztatni az eredményt. Sokkal célravezetőbb a következő nagydíjra összpontosítani és a lehető legjobb pozícióra törekedni. Az elmúlt két futam csalódást jelentett, melyeket különböző okokból. De a Ferrari jelentős lépést tett előre ezeken a pályákon tavalyhoz képest. Bosszantó, hogy a pontok nem tükrözték a valós erőnket, viszont meggyőződésem, hogy a következő utcai pályákon, Valenciában és Szingapúrban versenyképesek leszünk. Most visszatértünk Európába olyan pályákra, amelyeket kifejezetten versenyautók számára építettek. Úgy vélem, hogy Magny-Cours-ban a dolgok teljesen másképp festenek majd az elmúlt nagydíjakhoz képest. A francia pálya sima aszfaltfelülete, az izgalmas kanyarjai és a gyors irányváltások az F2008 erősségeit jelentik. Éppen Franciaország volt tavaly, ahol gyakorlatilag elkezdődött a szezonom és most is valami hasonlóra van szükségem két pontnélküli verseny után. Szeretem ezt a pályát és úgy vélem, hogy tökéletes az autónknak. Azt gondolom, hogy versenyképesek leszünk és a legjobb eredményért küzdhetünk. Valamennyi verseny fontos, és egy pont is okozhat nagy különbséget, mint 2007-ben. Ez az esztendő nagyon kiegyenlített világbajnokságot ígér és ez az oka annak, amiért mindig pontot kell gyűjteni. Kubica vezet jelenleg, és az első versenyt leszámítva mindig szerzett néhány pontot. Hamilton hátrébbról fog rajtolni a büntetésének megfelelően. Azonban soha sem szabad alábecsülni a McLarent, a legjobb formánkat kell hozzuk, hogy magunk mögött tartsuk őket. Néhány új fejlesztést is bevetünk és a csapat is a legjobbját nyújtja, azonban ez az, amit az ellenfeleink is tesznek. Az elmúlt napokban lehetőségem volt egy kicsit kikapcsolódni, habár részt vettem néhány szponzori rendezvényen is. Nagyszerű volt eltölteni egy kis idő a tengernél a legjobb barátaimmal, emellett a labdarugó meccseket is megnéztem: nincs kedvenc csapatom, de nagyon szeretem az igazán jó játékokat."
Felipe Massa: „Az utóbbi éveket figyelembe véve az emberek azt mondanák, hogy Kanada és Monaco inkább a McLarennek feküdt, mint a Ferrarinak, míg Franciaországban és Nagy-Britanniában ez fordítva igaz. Azonban nem gondolom úgy, hogy ez idén is így van, hiszen néhány tényezőt leszámítva a BMW-vel is komolyan számolnunk kell. Idén a Ferrarié volt az első sor Monacóban, noha véleményem szerint több üzemanyagunk volt, mint a McLarennek, és Kanadában is nagyon jó volt a versenytempónk. A többi versenyen is közel voltunk egymáshoz, de remélem, hogy nagyon versenyképesek leszünk ezen a hétvégén. Kedvelem Magny-Cours-t. Második lettem itt tavaly, miután a pole-ból rajtoltam, de a forgalomnak köszönhetően veszítettem egy kis időt, 2006-ban pedig harmadikként végeztem. Ez egy jó pálya számomra. Reméljük, hogy meg tudjuk ismételni a tavalyi kettős győzelmet, de talán másmilyen sorrendben."
|