Elmaradhat a pilóták Brit Nagydíjra tervezett sztrájkja
f1hirek.hu 2008.06.20. 18:37
A Forma-1-es pilóták valószínűleg nem fognak sztrájkolni a két hét múlva esedékes Brit Nagydíjon, bár továbbra is fel vannak háborodva a mindenki számára kötelező szuperlicenc (vezető engedély) díjának drasztikus felemelése miatt. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley jelezte, hajlandó egyeztetni a kérdésről a pilótákkal.
Néhány nappal ezelőtt mi is beszámoltunk arról, hogy a pilóták sztrájkra készülnek Silverstone-ban, amiért az FIA a többszörösére emelte a szuperlicenc díját. A Renault sofőrje, Fernando Alonso elárulta, foglalkoznak a kérdéssel a Forma-1-es Autóversenyzők Szövetségének ülésén (GPDA) Franciaországban is, tudta meg az autosport.com.
"Ez egy nagyon súlyos ügy, és az elmúlt néhány GPDA ülésen már beszéltünk a szuperlicenc áráról. Meg kellett volna egyezni velünk, abban pedig mindannyian egyetértünk, hogy nem korrekt egyik évről a másikra 500-600 százalékkal megemelni a díjat"- mondta Alonso, aki a GPDA egyik igazgatójaként is tevékenykedik. "Ez egy olyan dolog, amit meg kell vizsgálnunk, és nem tudom, hogy mi lesz a megoldás, és mi lesz a fáradozásunkkal, de ha sztrájk lesz Silverstone-ban, akkor talán az is egy lehetőség."
Alonso arra a kérdésre nem tudott választ adni, hogy mennyibe kerülne az ő szuperlicence 2009-ben, csak megbecsülni tudta az összeget, amit 200 ezer euróra saccolt. A spanyol azonban hozzátette, mivel a pontoktól is függ a díj mértéke, ő könnyebb helyzetben lesz a következő szezonban.
"Akárhogyan is, én jobban szeretném, ha nem túl sokat kellene fizetni. Ez egy probléma, amellyel mindannyian szembe nézünk előbb vagy utóbb. Azt gondolom, hogy nevetséges az összeg"- folytatta a spanyol, aki elárulta, a Francia Nagydíj hétvégéjén, pénteken egyeztetnek a kérdésről a GPDA ülésén, majd hozzátette azt is, már nem egyszer jelezték az FIA-nak, hogy nem értenek egyet a döntéssel, ám változás nem történt az ügyben.
A BMW Sauber sofőrje, Robert Kubica sem örül a magas összegnek, de a lengyel szerint a díj mértéke mellett az sem korrekt, ha egy első F1-es évében jól teljesítő, és pontokat szerző versenyzőnek is ekkora pénzt kell kiadnia a szuperlicencre, hiszen az újoncok nem keresnek annyit, mint azok, akik már évek óta a sorozatban vezetnek. Kubica a McLaren-Mercedes pilótáját, Lewis Hamiltont hozta fel példaként, aki tavaly berobbant a száguldó cirkuszba és rögvest a második helyen végzett a bajnokságban.
"Egyetértek Fernandóval a szuperlicenc díjával kapcsolatban, amely egy kicsit sokat emelkedett az elmúlt évben. Elég sok pénzről van szó, különösen akkor ha pontokat is szerzel, mint Lewis első Forma-1-es szezonjában tavaly"- vélte a lengyel, aki a sztrájkkal kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy nem tartja valószínűnek. "Megpróbáljuk meggyőzni az FIA-t arról, hogy csökkentse az összeget."
A Ferrari világbajnoka, Kimi Räikkönen ugyan nem tagja a pilóták szövetségének, ennek ellenére maximálisan a GPDA mellett áll, amelynek az a célja, hogy az FIA visszavegyen a díj mértékéből. A finn ugyancsak nem tartotta valószínűnek a sztrájkot, és elmondta, jó lenne mihamarabb megegyezni a szövetséggel.
"Az biztos, hogy támogatom a dolgot. Nem hiszem, hogy van okunk arra, hogy sztrájkoljunk és ne versenyezzünk. Olyan sztrájk sosem lesz, amellyel minden pilóta egyetért, ezért remélhetőleg jó megoldások születnek majd"- mondta a világbajnoki cím védője.
Az egyre elégedetlenebb pilóták azonban az autosport.com értesülése szerint most rendezhetik a kérdést az FIA-val, Max Mosley elnök ugyanis levélben tájékoztatta a GPDA-t arról, hogy készen áll megvitatni velük a problémát.
|