Miért nem intették ki Räikkönent?
formula.hu 2008.06.23. 14:14
Szerencsére az elem elég könnyű volt ahhoz,hogy ne legyen veszélyes.
A vasárnapi Francia Nagydíj rajtját követően sokáig úgy tűnt, hogy Kimi Räikkönen magabiztos versenyzéssel bezsebelheti szezonbeli harmadik futamgyőzelmét, az F2008-as konstrukció váratlan "széthullása" azonban meghiúsította a finn terveit.
Räikkönen a pole-pozícióból rajtolva vágott neki a 70 körös viadalnak, amikor is a finn második etapjában az autó kipufogórendszere egész egyszerűen elkezdett leszakadni a karosszériáról.
A kérdéses elem végül a futam 62. körében vált el az autótól, s Chris Dyer, a finn pilóta versenymérnöke szerint hatalmas szerencséjük volt azzal, hogy egyáltalán be tudták fejezni a versenyt.
Az eset kapcsán sokakban merült fel a kérdés, hogy a versenybíróság miért nem szólította fel a Ferrarit a veszélyes alkatrész eltávolítására.
Többen úgy vélték, hogy az ilyenkor bevett módszert kellett volna alkalmazni, miszerint bemutatják Räikkönennek a fekete zászlót narancssárga körrel a közepén, mely arra figyelmeztette volna az 1-es rajtszámú autó pilótáját, hogy a következő kör végén hajtson a bokszba, majd miután a csapat megoldotta a technikai problémát, visszatérhetett volna a pályára.
"Amikor a mechanikai hibákat elhárította a csapat, az autó visszatérhet a versenybe."
Erre azonban nem került sor, s mivel többen megkérdőjelezték a döntés helyességét, a GPWeek magazin az illetékeseknél érdeklődött.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egyik szóvívője a lapnak elmondta: "A versenyigazgató úgy vélte, hogy a kockázat alacsony, mivel a kérdéses elem könnyű."
|