Kovalainen nyerte a zárónapot
formula.hu 2008.07.25. 21:53
Heikki Kovalainen végzett az élen a Forma-1-es csapatok jerezi tesztsorozatának negyedik, egyben utolsó napján. A McLaren-Mercedes versenyzőjét Sebastien Bourdais és David Coulthard követi. A nap érdekessége, hogy a Ferrari alakulata is kipróbálta a RedBull Technology által kifejlesztett 'cápauszony-szerű' motorborítást.
A jerezi tesztsorozat negyedik, egyben utolsó napján is verőfényes napsütés, illetve 30°C körüli hőmérséklet fogadta a csapatokat, akik tovább folytatták a munkát, hogy megfelelően felkészüljenek a jövő hétvégi Magyar Nagydíjra, illetve a 2009-es idénytől bevezetésre kerülő módosításokra.
A spanyol versenypályán pénteken Heikki Kovalainen zárt az első helyen, aki mögött a Toro Rosso versenyzője, Bourdais, valamint az idény végén visszavonuló David Coulthard végzett.
A wokingi gárda finn pilótája 116 kör megtételét követően 1:18.385-es köridővel zárt az élen, közel négy tizeddel maga mögé utasítva a francia Sebastien Bourdaist.
Kovalainen a nap részében tovább folytatta a munkát a csapat új fejlesztésű orrkúpjával, mely a BMW-Sauber és a Honda autóin látott 'szarvak' egy továbbfejlesztett változata. Ennek ellenére a finn pilóta legjobb köridejét ezek nélkül, még a délelőtt folyamán futotta meg (információink szerint slick abroncsokon és a 2008-as idénynek megfelelő aerodinamikai beállításokkal). A csapat továbbra sem biztos abban, hogy beveti-e az említett elemeket a hungaroringi futamon.
Kovalainen mögött tehát Sebastien Bourdais végzett, aki - csakúgy, mint Kovalainen - a bordázatlan felületű abroncsokkal utasította maga mögé a RedBull Racing veterán versenyzőjét, David Coulthardot.
Őket a Renault tesztpilótája, Romain Grosjean, valamint a Ferrari versenyzője, Felipe Massa követi.
A maranellói gárda a mai napon pályára vitte a mezőny szinte valamennyi csapata által (a BMW és a Williams kivételével) kipróbált ún. cápauszonyt. A csapat brazil pilótája több, mint 1 másodperces hátránnyal végzett az ötödik helyen, megelőzve Kazuki Nakajimát és Nick Heidfeldet.
Finn hírügynökségek egyébként úgy értesültek, hogy a Ferrari megtalálta a magyarázatot a hockenheim-i hétvégén mutatott gyenge teljesítményre. A Turun Sanomat nevű hírügynökség úgy értesült, hogy a fő problémát az a hátsó felfüggesztés okozta, melyet a vörösök közvetlenül a Német Nagydíj előtt mutattak be. Jelentések szerint Kimi Räikkönen és Felipe Massa csapata a jövő hétvégi Magyar Nagydíjon visszatér az említett elem korábbi változatához.
A BMW-Sauber német pilótája, Nick Heidfeld 453 km-t tett meg ma, s főként az F1.08-as versenygép aerodinamikai illetve mechanikai beállításaira fókuszált. A nagy hőségnek köszönhetően a csapatnak sikerült megfelelően felkészülni hazánk versenyére, ahol a meteorológusok előrejelzése szerint szintén 30 °C körüli hőmérsékletek várhatóak. Heidfeld napja mindazonáltal nem volt problémamentes, a német alatt még a délelőtt állt meg az autó, a csapat tájékoztatása szerint az egyik szenzor hibásodott meg a német-svájci istálló versenygépében.
Ma egyébként BMW pilótáján kívül kétszer kellett még megszakítani piros zászlóval a körözést, mindkét a Toyota tesztversenyzője, Kamui Kobayashi (aki ma utolsóként zárt) miatt, aki fél órával az edzés kezdetét követően kicsúszott a pályáról, míg délután műszaki hiba hátráltatta.
"Sűrűn napot zártunk ma, ennek ellenére minden jól ment" - értékelt Kobayashi.
"A nap nagy részében a jövő hétvégi budapesti futamra való felkészüléssel foglalkoztunk és úgy gondolom, sikerült sokat fejlődni. Később kipróbáltuk a Bridegstone 2009-es idényre szánt abroncsait is."
A japán versenyzőt a hondás Jenson Button, valamint a Force India német pilótája, Adrian Sutil előzte meg a zárónapon.
Jerez |
2008. július 25. - 4. nap
|
Pályahossz: |
4.574 km |
Kezdés: |
8:59
|
Vége: |
17:07
|
Hőmérsékletek: |
Levegő: 22-32 °C; Pálya: 24-45 °C (száraz)
|
|
|
Pilóta |
Csapat |
Autó |
Köridő |
Különbség |
# |
1. |
(FIN) |
H. Kovalainen |
McLaren |
MP4-23 |
1:18.385 |
|
116 |
2. |
(FRA) |
S. Bourdais |
Toro Rosso |
STR3 |
1:18.746 |
+0.361 |
113 |
3. |
(GB) |
D. Coulthard |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:19.494 |
+1.109 |
93 |
4. |
(FRA) |
R. Grosjean |
Renault |
R28 |
1:19.561 |
+1.176 |
90 |
5. |
(BRA) |
F. Massa |
Ferrari |
F2008 |
1:19.611 |
+1.226 |
92 |
6. |
(JP) |
K. Nakajima |
Williams |
FW30 |
1:19.724 |
+1.339 |
100 |
7. |
(GER) |
N. Heidfeld |
BMW Sauber |
F1.08 |
1:19.915 |
+1.530 |
99 |
8. |
(GER) |
A. Sutil |
Force India |
VJM-01 |
1:19.965 |
+1.580 |
72 |
9. |
(GB) |
J. Button |
Honda |
RA108 |
1:20.532 |
+2.147 |
98 |
10. |
(JP) |
K. Kobayashi |
Toyota |
TF108 |
1:20.878 |
+2.493 |
90 |
A közölt eredmények nem hivatalosak!
|