A gumik okozták a Ferrari hockenheimi szenvedését
a5.hu 2008.07.29. 19:01
A Ferrari azért szenvedett vereséget a McLarentől a Német Nagydíjon, mert versenyzői "különböző okokból" nem tudták maximálisan kihasználni a Bridgestone abroncsait - állapította meg az istálló jerezi teszten elvégzett elemzése.
A Ferrari kedden nyilvánosságra hozta a jerezi teszten elvégzett elemzésének eredményét, mely szerint a gumik okozták Felipe Massa és Kimi Räikkönen hockenheimi gyengélkedését.
A Német Nagydíjat megnyerő Lewis Hamilton körönként legalább fél másodperccel volt gyorsabb a 3. helyen leintett brazilnál a futam nagy részében, míg a címvédő csak 6. lett.
A Ferrari ezért arra áldozta a múlt heti gyakorlás négy tesztnapját, hogy kiderítse, hová tűnt Franciaországban még meggyőzőnek tűnő fölénye.
Az istálló közleménye szerint a tesztcsapat tüzetesen összehasonlította a különféle beállításokat, valamint az elmúlt hat hétben bevetett mechanikai és aerodinamikai fejlesztéseket. Noha Jerezben végig nagyobb hőség uralkodott, mint Hockenheimben, a viszonylag egyenletes hőmérséklet és a szélcsend lehetővé tette az adatok érdemi elemzését.
Ennek folyamán kiderült, hogy az F2008 Németországban semmivel sem volt gyengébb, mint a korábbi futamokon, csupán annyi történt, hogy Räikkönen és Massa "különféle okokból" nem tudták a maximumot kihozni a gumikból, jóllehet, erre a hasonló hőmérsékleti viszonyok ellenére semmilyen jel nem utalt a pénteki és szombati edzéseken.
Bár Hamilton így növelni tudta előnyét a pontversenyben Massa és Räikkönen előtt, a Ferrarit irányító Stefano Domenicali nem lát válságot Maranellóban a közelgő Magyar Nagydíj előtt.
"Noha az elmúlt két futamunk rosszul sikerült, a Scuderia egész biztosan nincs krízisben" - szögezte le a csapatfőnök. - "Az istálló továbbra is vezeti a konstruktőrök világbajnokságát, és vasárnap este újra az egyik versenyzőnk állhat az egyéni tabella élére. Pontszámunk hasonló, mint tavaly, ráadásul megnyertük az idei versenyek felét, és megszereztük a pole pozíciók felét is."
"Ahogyan nem tartottuk magunkat legyőzhetetlennek a Francia Nagydíjon aratott diadalunk után, úgy a brit és német futamokat követően sem érezzük, hogy minden elveszett. Az egész gárda kőkeményen dolgozik, hogy megfordítsa a helyzetet."
Domenicali emlékeztetett, hogy tavaly ilyenkor Räikkönen 18 pontra volt lemaradva Hamiltontól, mégis világbajnok lett, mostani hátránya pedig csak 7 pont. Massa akkor 11 ponttal üldözte a McLarent, most néggyel.
"Ha megnézzük, hogy állt tavaly a Ferrari tíz futam után, láthatjuk, hogy most sokkal jobb pozícióban vagyunk, ráadásul az idén eggyel több versenyt rendeznek, így még több lehetőségünk lesz visszavágni" - mutatott rá a csapatvezető.
A Ferrari egyúttal megerősítette azt a sajtóértesülést is, miszerint a Magyar Nagydíjon beveti a Jerezben kipróbált aerodinamikai újításokat, köztük a cápauszonyra emlékeztető motorburkolatot.
|