Interjú Kimi Raikkönennel
formula.hu 2008.08.03. 22:24
Az időmérő után készült interjú
Mi volt a probléma a kvalifikáción? Szemcsésedtek a gumik, de ezen kívül a beállításokkal is gond volt?
Kimi Raikönen: Azt mondanám, hogy az én hibám volt. Az utolsó körömben elhagytam a pályát, nem tudom, hogy ezzel mennyi időt vesztettem, de biztos, hogy nem segített. Az első köröm nem volt túl jó. Az autó rendesen működött, de nem volt igazán tiszta köröm, nem jött össze. Sokkal többre lett volna képes a kocsi.
Gondolod, hogy hasznosítani tudod majd a versenyen ezt a képességet? Valószínű, hogy a pálya állapota már más lesz.
K.R.: Igen, tudom, ez egy szokásos probléma. Általában az autó jobban működik nekem a verseny alatt, és problémám inkább az egy tökéletes körrel van a kvalifikáción. Még használt abroncsokon is jónak tűnik az autó, tehát a versenyen is megfelelőnek kell lennie. Itt az előzéssel vannak bajok, nem egyszerű elmenni egy autó mellett. Ha az előtted autózó nem vét hibát, akkor nincs lehetőséged elé kerülni. Ez az egyetlen nehézség, de meglátjuk majd, hogy mit tehetünk.
Mekkora annak az esélye, hogy megfelelő mennyiségű pontra teszel szert?
K.R.: Nem tudjuk, hogy mi fog történni, de sosem lehet előre megmondani ezt egy verseny kapcsán. A lehető legjobban fogunk teljesíteni, de nagyon nehéz előzni. Várjuk ki a holnapot!
Az elmúlt két versenyen úgy tűnt, hogy nagyon nehezen tudod megtalálni a helyes beállításokat. Mi történik?
K.R.: Nem tudom. Az biztos, hogy nem volt egyszerű nekünk, de ma az autó jó volt. Kisodródtam a pályáról, és ez nem tett jót. Vesztettem időt, ez a valódi ok. Ilyen az élet, legközelebb megpróbáljuk jobban csinálni. Egy napon visszatérünk majd a jó formánkhoz, remélhetőleg nem túl későn.
Optimistán várod a futamot?
K.R.: Igen. Jó autó áll a rendelkezésünkre, a probléma csak az, hogy hogyan verekedjük át magunkat más pilótákon.
El tudnád mondani, hogy mit érzel? Mérges vagy saját magadra, vagy egyszerűen csak csalódott vagy amiatt, hogy Lewisé lett újra a pole pozíció?
K.R.: Nem érdekel, hogy ki indul az első rajtkockából, hacsak nem én.. Csalódott vagyok, de ez nem a világ vége. Ilyen megesik néha. Remélhetőleg javítani tudnunk ezeken a dolgokon és jó eredményt érünk majd el.
Azt szokták mondani, hogy meleg időben a Ferrarik elöl vannak. Mi történt most másképp?
K.R.: Az autó jó itt, és gyors is, de nem tudtam olyan pozícióban behozni, ahol szerettem volna.
Ha nem tudsz előzni, akkor nagy az esély rá, hogy 10 pontnál is több lesz a hátrányod a bajnokság éllovasával szemben a Magyar Nagydíj után. Nem érzed úgy, hogy elúsznak a világbajnoki esélyeid?
K.R.: Most nem tudok semmit tenni. Ez az én hibám volt, de remélhetőleg még fel tudunk zárkózni.
Felipe végig gyorsabb volt nálad. Hogyan magyarázod ezt?
K.R.: Reggel nem voltam túl elégedett az autóval. A kvalifikáció tűrhető volt, de nem tudtam összerakni egy tiszta kört. Ez azért nagy különbség.
A McLaren javult, vagy a Ferrari állt meg a fejlesztéssel?
K.R.: Miért nem kérdezed meg őket? Mi is javítottunk az autón egy kicsit, de mindig nehéz megmondani, hogy nagyobb mértékű fejlesztéseket hajtottak-e végre, mint mi. Megpróbálunk javítani a dolgokon, ahogy haladunk előre, és megpróbálunk jobbak lenni náluk. Majd meglátjuk holnap az üzemanyag-mennyiség tekintetében, hogy ki a gyors.
|