2009-től pontot kaphat a Q2 legjobbja az F1-ben
f1hirek.hu 2008.10.17. 20:36
A Forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) Kínában is ülésezett, ahol a különböző munkacsoportok a jövő évre tervezett szabályváltozások megvitatása mellett arról is egyeztetettek, hogy miként lehetne hosszú távon népszerűbbé tenni a sportot.
A munkacsoportok javaslatairól majd a csapatvezetőkből álló bizottság fog dönteni, mielőtt azokat továbbítanák a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) illetékesei felé.
Az autosport.com arról értesült, hogy a csapatok a költségek csökkentése érdekében támogatták azt az elképzelést, hogy a jelenlegi két hétvége helyett a motoroknak három versenyhétvégét kelljen kibírniuk a jövőben. Az alakulatok állítólag abban is megegyeztek, hogy jövőre a mostani 30 ezres teszthatár tovább csökkenjen, méghozzá 20 ezerre, ami mellett azonban továbbra is rendelkezésükre áll négy nap arra, hogy fiatal, tapasztalatlan pilótát próbáljanak ki. Ez természetesen nem számítana bele a limitbe. A tesztekre vonatkozó megállapodások értelmében a szezon alatt egyetlen autót lehetne a gyakorlásokra vinni, míg az idény előtt két versenygépet is használhatnának.
Visszatérve a korlátozásokra, az autosport.com arról is tudomást szerzett, hogy egyelőre még nem született megegyezés a munkacsoportokban arról, hogy a jelenlegi versenytávot 250 kilométerre vagy maximum 90 percre csökkentsék-e le. A csapatok viszont nem szavazták meg azt az elképzelést, hogy betiltásra kerüljön a tankolás a versenyeken.
Az egyik legérdekesebb javaslat azonban mindenképpen az volt, hogy a jövő évtől kezdve kapjon pontot az a versenyző, aki a kvalifikáción a középső etapban (Q2) a legjobb időt éri el. Más sorozatokban már létezik ehhez hasonló rendszer, a Forma-1 előszobájának tartott szériában, a GP2-ben például a pole pozíció megszerzéséért jár egy egység. A királykategóriában 1950. és 1959. között a versenyen futott leggyorsabb körért lehetett már plusz egy pontot kapni.
Mindemellett az alakulatok arról is vitáztak, hogy hogyan lehetne a televíziónézők és a pályára kilátogatók számára izgalmasabbá tenni a futamhétvégéket. Az egyik javaslat az volt, hogy péntekenként a pilótáknak kötelező lenne autogramot osztogatniuk a bokszutcában, míg a tévénézőknek úgy kedveznének, hogy miután egy pilóta kiesik az időmérőn vagy a versenyen, akkor néhány mondatot mondaniuk kellene egy direkt ezen célból felállított televíziós paraván előtt.
A csapatok ugyanakkor megegyeztek abban, hogy közvélemény-kutatást kezdeményeznek, hogy a nyilvánosság mit is szeretne a leginkább.
|