Kimi Räikkönen is the best pilot!!!!!
Kimi Räikkönen is the best pilot!!!!!
Bejelentkezés/Login
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Lesz visszatérés?
Szerinted Kimi visszatér a Forma-1-be?

Igen,már jövőre! (45 / 53%)
Igen,de csak néhány év múlva. (18 / 21%)
Nem. (22 / 26%)

Szavazatok száma: 85

Létrehozás időpontja:
2010-07-15 18:33:47

Szavazás lezárva:
2012-01-01 21:24:30


Lezárt szavazások
 
Óra/Clock

 
Menünk!/Our menu
 
Képek Kimiről!/Pictures about Kimi
 
2009 képekben
 
Ajánlott oldalak/Recommended websites
 
Világbajnokság állása/Result
1. Lewis Hamilton 145p.
2. Jenson Button
133p.
3. Mark Webber

128p.

9. Sebastian Vettel
121p.
 
Finn zászló és címer/Finnish flag and shield

Finnország címere

 
A mi pályánk/Our track-Hungaroring(minden infó a Hungaroring oldaláról származik)
 
A világbajnokság állása/World Championship result
Vodafone McLaren Mercedes 278 p
Red Bull Racing 249 p
Scuderia Ferrari Marlboro 165 p

 

 
Videók/Videos
 
A Ferrari
 
Legyen ez a kezdőlapod!

Legyen ez a kezdölapom!

Wave Animated

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more
 
Szép pillanat/Beautiful moment
 
Hírek, Nyilatkozatok!/News and declarations
Hírek, Nyilatkozatok!/News and declarations : Megszületett a Forma-1 költségcsökkentő programja

Megszületett a Forma-1 költségcsökkentő programja

f1hirek.hu  2008.12.12. 18:26

A Nemzetközi Automobil-szövetség Motorsport Világtanácsa pénteken Monacóban ülésezett, és több más széria mellett a Forma-1 jövőjét érintő kérdésekben is döntéseket hozott. A csapatok jövőre akár 30 százalékkal többet takaríthatnak meg, mint idén.

A Forma-1-ben napjainkban a költségcsökkentés a legégetőbb probléma, hiszen egy hete a Honda az anyagi nehézségekre hivatkozva visszalépett a jövőbeni szerepléstől, és egyébként is az egekbe szöktek a sorozat költségei.

A Motorsport Világtanács (WMSC) pénteki döntéseit három részre lehet osztani: a 2009-től és a 2010-től bevezetendőkre, valamint a távlati tervekre.

2009: 3 verseny/motor, csak a Renault fejleszthet, kisebb csapatlétszám

A motorok élettartamát a 2009-es szezonban növelniük kell a csapatoknak, egy pilóta egy idényben legfeljebb 8 erőforrást használhat el a versenyhétvégéken, a csapat pedig további négyet tehet az autókba a teszteken (éves szinte egy istálló maximum 20 motort használhat el). A november 5-én megszavazott szabály, miszerint jövőre egy motornak három versenyhétvégét kell teljesítenie, érintetlen maradt. A várakozások szerint a független istállók motorköltsége jövőre fele lesz az ideinek.

A motorok fordulatszámát 18.000-ben maximalizálták. Az erőforrásokat év közben továbbra sem fejleszthetik a csapatok, csak a szelepeket és az injektort szabályozhatják idény közben is.

A csapatok egyhangúlag elfogadták ugyanakkor azt is, hogy a Renault elvégezhet néhány fejlesztést a 2009-re szánt motorjain. Ezt a franciák azért kérvényezték, mert míg ők szó szerint értelmezték a fejlesztések befagyasztását, addig a riválisok - kihasználva a kiskapukat - elvégeztek néhány módosítást saját motorjukon.

Jövő évtől komoly tesztkorlátozás is életbe lép, a szezon közben ugyanis nem tesztelhetnek a csapatok, kivételt képeznek ez alól a versenyhétvégék programjában szereplő szabadedzések, azokon ugyanis lehetőséget kapnak az istállók a különböző fejlesztések kipróbálására.

A WMSC a szélcsatornák működésének korlátozását is előírta, így azokban 2009. január 1-jétől az élethű autók maximum 60 százalékos modelljét lehet tesztelni (tehát például az 1:1-es méretarányú modellek nem kerülhetnek be a szélcsatornába), és az elvégzett tesztek alkalmával 50 méter per másodpercnél (180 km/h) nem generálhatnak nagyobb sebességet. Mindemellett a csapatoknak meg kell egyezniük egy olyan formában is, amely egyensúlyba hozza a szélcsatornákon alapuló kutatást a CFD-kutatással (áramlástani numerikus szimulációs módszerek). Ezt az ajánlást majd az FIA elé kell terjeszteni elfogadásra. A helyi jogszabályokkal összhangban továbbá az istállóknak évente hat hétig szüneteltetniük kell a gyárban folyó tevékenységeket.

A csapatoknak a munkaerőt is csökkenteniük kell a versenyhétvégéken, mégpedig úgy, hogy azonnal meg kell osztaniuk az információkat a gumikról és az üzemanyagról, így nem lesz szükség "kémek" alkalmazására, akik eddig a riválisokról próbáltak meg minél több adatot begyűjteni.

A monacói ülésen arról is egyeztettek, hogy milyen módon tegyék látványosabbá a versenyhétvégéket. Erre vonatkozóan is számos új ötlet merült fel, ilyen volt például a kvalifikáció menetének megváltoztatása, illetve az éremrendszer bevezetése is. A WMSC tagjai azonban úgy döntöttek, hogy ezekről a kérdésekről közvélemény-kutatást kell végezni, majd az eredmények kiértékelése után kell a megfelelő ajánlásokat az FIA elé terjeszteni.

Az FIA úgy becsüli, hogy a 2009-es szezonra elfogadott változtatásoknak köszönhetően a gyártók 2008-hoz képest a költségvetésük 30 százalékát takaríthatják meg, míg a független istállók még ennél is többet spórolhatnak.

2010: nem lesz tankolás a futamokon, eltűnik a kerékmelegítő, egységes váltó

2010-től a független csapatok számára évente kevesebb, mint 5 millió euróért kell motorokat biztosítani. Az erőforrásokat egy külső, független szállító vagy pedig a sorozatban érdekelt valamelyik nagy gyártó szállíthatja a "kicsiknek". A motorok 2010 és 2012 között ugyanazon szabványnak megfelelően készülnek majd, vagyis az idények közt nem lesznek fejlesztések. 2010-től az esélyegyenlőség fokozása érdekében a csapatok egységes váltót használnak majd.

A csapatoknak a kasztnik terén is kisebb lesz a mozgásterük. Néhány karosszéria-elemet egységesítenek, a túl drágának ítélt anyagok helyett pedig olcsóbbat kell használni. Olyan területek is lesznek, amelyeket egyáltalán nem fejleszthetnek a csapatok.

2010-től tilos lesz a gumimelegítő paplanok alkalmazása, az abroncsokat csak pusztakézzel lehet majd megtisztítani, a csapatoknak pedig egységes telemetriát és a bokszban központi rádiórendszert kell majd használniuk.

2010-től nem lesz tankolás a futamok alatt



Nagy meglepetésre jövőre láthatunk utoljára verseny alatti tankolást, 2010-től ugyanis ezeket is betiltják majd. Ez értelemszerűen újabb lépéseket von majd maga után, hiszen egy tank benzinnel nem lehet teljesíteni a jelenlegi versenytávot. A részleteket itt is később dolgozzák majd ki.

A 2010-es szezontól további korlátozásokat vezetnek be a gyárak tevékenységeiben, így többek között további megszorítások lesznek az aerodinamikai kutatások terén is.

Távlati tervek: az FIA ragaszkodik a KERS-hez

Az FIA és a FOTA közösen megvizsgálja annak lehetőségét, hogy 2013-tól hogyan lehetne egy energia-hatékonyabb hajtásláncot bevezetni a sorozatban. Ennek egyik legfőbb eleme a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) lehet, amely már 2009-től megjelenik a sorozatban, de még nem lesz kötelező a csapatok számára. Az FIA egy egységes KERS-rendszert szeretne az istállók rendelkezésére bocsátani.

A határozatok természetesen a 2009-re és 2010-re vonatkozó sport- és technikai szabályzatba is bekerülnek majd.

 

 
Hányan vagyunk?/How many people are here?
Indulás: 2006-07-03
 
Naptárunk/Our calendar

 
Finn himnusz/The Finnish anthem
 
Egy kis Finnország/A little piece of Finland
 
2009
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Finnország/Finland
 
Szerinted?/What do you think about it?
Melyik a kedvenc pályád?

A Hungaroring!
Monaco utcái
Spa Francorchaps
Monza
a melbourne-i pálya
Hockenheimring
Nürburgring
a barcelonai pálya
más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
A pályákról/About tracks
 
A Forma-1 régen,legendás versenyzők/Previously on F1,legendary drivers
 
Kimi mondta:)) / Kimi said it:))

 
Új szavazás/New vote
Hogy tetszik az oldal?

Nagyon jó,csak így tovább!
Jó,de van még mit javítani rajta.
Elmegy.
Rossz.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Ki van itt?Who is here?
rajongó olvassa az oldalt
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!