A Ferrari csúszásban van a KERS fejlesztésével
f1hirek.hu 2008.12.19. 16:15
Könnyen elképzelhető, hogy az F1-es mezőny nagy része, a Ferrarit is beleértve, nem fogja bevetni a 2009-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a KERS-t (kinetikus energia-visszanyerő rendszer). A maranellóiak technikai igazgatója, Aldo Costa elismerte, hogy óriási kihívást jelent a rendszer fejlesztése, ráadásul még sokba is kerül.
2009-től még nem lesz kötelező a KERS használata, és valószínűleg sokan nem is fogják bevetni. A nagy gyártók közül a Ferrarin kívül a Renault és a Toyota pályán még ki sem próbálta a rendszert, de az sem biztos, hogy a BMW Sauber, amely egyébként már régóta teszteli a KERS-t, használni fogja az eszközt. Erről Robert Kubica beszélt a minap, akinek komoly aggodalmai vannak.Utóbbi ellenére az f1-live.com úgy tudja, hogy a hinwiliek lesznek az egyedüliek, akik már Ausztráliában is bevethetik a rendszert. Nemcsak a BMW lengyel versenyzője aggodalmaskodik ugyanakkor, hanem a 2008-as konstruktőri világbajnok istálló, a Ferrari is. Luca di Montezemolo elnök már korábban is úgy nyilatkozott, hogy nem bánná, ha elhalasztanák a KERS bevezetését a Forma-1-ben, ezúttal pedig a műszaki szakemberek kritizálták a rendszert.
Aldo Costa technikai igazgatónak, a motorért és elektronikáért felelős igazgatónak, Gilles Simonnak és a tervezőnek, Nicolas Tombazisnak is az ugyanis a véleménye, hogy a KERS óriási kihívást jelent a mérnökök számára, a költségei azonban sokkal magasabbak, mint az előzetesen várható volt, olvasható a Ferrari internetes oldalán.
"Nagyon sokat dolgozunk az energia-visszanyerő rendszeren. Az ütemtervünkhöz képest egy kicsit le is vagyunk maradva, de a célunk az, hogy elkészüljünk egy működő KERS-sel az első versenyre, amely Ausztráliában lesz. Mindeközben értékeljük a KERS nélküli autót is"- tette hozzá Aldo Costa.
|