A Forma-1-es csapatok közül először a 2008-as konstruktőri világbajnok, a Ferrari mutatta be 2009-es versenygépét, az F60-asra keresztelt modellt.
A maranellói gárda az előzetes tervek szerint fioranói tesztpályáján fedte volna fel versenygépét hétfőn, ám a rendkívüli hideg miatt a csapat kénytelen volt áttenni a bemutató helyszínét Mugellóba.
Az olasz gárda pedig már nyilvánosságra is hozott néhány képet 2009-es autójáról, amellyel egyébként még a mai nap folyamán hozzá is lát a munkához. Az F60-ast a 2008-as világbajnokság második helyezettje, Felipe Massa vezetheti majd először, aki első benyomásait is elmondja majd az új Ferrariról.
Az autó elnevezését illetően a maranellóiak szakítottak a korábbi hagyománnyal, és F2009 helyett F60-ra keresztelték az új modellt. A névvel a Ferrari azt ünnepli, hogy a csapat az összes, vagyis mind a hatvan Forma-1-es szezonban részt vett 1950 óta.
2009-ben számos szabályváltozás lépett életbe, amelyeknek köszönhetően a Forma-1-es autók kinézete lényegesen eltér majd az elmúlt néhány évben megszokottól. A versenygépekre ugyanis többek között az eddiginél szélesebb első szárnyak, illetve magasabb és keskenyebb hátsó szárnyak kerülnek, de visszatérnek a sima futófelületű, slick gumik is.
Az F60-as az ötvenötödik együléses versenyautó, amit a Ferrari Forma-1-es versenyzés céljából épített. A 2009-ben életbe lépő szabályváltozásoknak megfelelően az új autó lényegesen eltér az elmúlt néhány évben megszokottól. Az aerodinamikai téren tapasztalt változásokra egyébként az Előzési Munkacsoport tagjai tettek javaslatot, és a módosítások mindegyike az előzések megkönnyítését szolgálja.
Az első szárnynak leginkább az oldalsó elemeit fejlesztették, és az egész szárny sokkal szélesebb, mint a múltban. A hátsó szárny magasabb és keskenyebb lett a korábbinál, a diffúzor hátrébb került, mint ahogyan a kisebb légbeömlők is, amelyeknek a mérete is csökkent. A Ferrari mérnökei az új szabályoknak megfelelően a felfüggesztés és az autó egészét újratervezték annak érdekében, hogy elérjék a megfelelő súlyelosztást.
Az F60-as tervezésekor két jelentős változást vettek figyelembe a szakemberek, így az egyik a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) lehetséges használata volt, míg a másik a sima futófelületű vagy más néven slick gumi újbóli bevezetése. A maranellói gárda a Magneti Marellivel közösen fejlesztette a KERS-t, ami a kasztni hátsó felében kapott helyet. A Ferrarinál azonban egyelőre még továbbra sem döntötték el, hogy vajon bevetik-e a rendszert a szezon kezdetekor vagy sem. Stefano Domenicali csapatfőnök ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy csak azután tudnak erről döntést hozni, ha már több teszten is túl lesznek.
A váltó elektronikus vezérlésű félautomata gyorskapcsolású, és hosszanti irányban helyezkedik el, míg az F60-as technikai leírásából az is kiderült, hogy a versenygép új fékrendszerrel van ellátva, amelyet a Brembo tervezett.
Technikai részletek:
Kasztni:
Szénszálas és méh-sejt szerkezet
Félautomata szekvenciális elektronikus vezérlésű gyorskapcsolású váltó (7 fokozat plusz hátramenet)
Brembo által tervezett szénszálas féktárcsák
Független felfüggesztés
Súly: 605 kg (vízzel, kenőanyagokkal és pilótával együtt)
Bridgestone 13’’ (colos) első és hátsó gumik
Motor:
Típusszáma: 056
Hengerek száma: 8
Szelepek száma: 32
Lökettérfogat: 2398 cm³
Dugattyú átmérője: 98 mm
Súlya: > 95 kg
Magneti Marelli digitális elektronikus befecskendezés
Magneti Marelli statikus elektronikus gyújtás
Üzemanyag: Shell V-Power ULG-66L/2
Shell kenőanyagok