Az első hármas nehéz üldözőbolyt kap Monzában - súlyadatok
f1hirek.hu 2009.09.12. 21:23
Az Olasz Nagydíj időmérő edzésén domináló, és a rajtrács első három pozícióját megszerző pilóták lényegesen könnyebb autóval vágnak neki az 53 körös futamnak, mint közvetlen riválisaik. A különbségek olyannyira nagyok, hogy már az első bokszkiállások is átrendezhetik az élmezőny sorrendjét.
A legkönnyebb autóval Lewis Hamilton rajtol majd a pole pozícióból, de vélhetően vele együtt áll majd ki Adrian Sutil is, kettejük közt ugyanis mindössze két kilogramm a különbség. A harmadik helyezett Kimi Räikkönen Ferrarija sincs agyontankolva, így ők hárman nagyon hasonló taktikával rajtolnak.
Mögöttük viszont lényegesen nehezebb autók foglalnak helyet. Meglepően jól szerepelt Heikki Kovalainen és a két Brawn GP-s pilóta, ők ugyanis 20-25 kilóval több üzemanyagot cipeltek az időmérő utolsó etapjában, mégis előkelő helyekre kvalifikálták magukat.
A Forma-1-be majd’ két év után visszatérő Vitantonio Liuzzi teljesítményére eddig sem lehetett panasz, a súlyokat látva pedig egyenesen dicséretet érdemel, ugyanis úgy lett hetedik, hogy 24,5 kilóval nehezebb Force Indiát vezetett, mint csapattársa.
A Red Bull Racingnek nem fekszik a monzai pálya, hiszen autójuk kicsivel könnyebb, mint a bajnoki címért velük meccselő Brawn-Mercedesek, Vettel és Webber mégsem tudott Barrichellóék közelébe férkőzni.
Ezzel együtt nem kizárt, hogy a Red Bullok jól szerepelhetnek vasárnap, ugyanis ők, és a Brawnok is megoldhatják egy kiállással a futamot. A benzinmennyiségük alapján ugyanis valahol a 23-26. kör környékén kell először kiállniuk szervizelni, vagyis nagyjából a versenytáv felénél.
Az utolsó ötösben helyet foglaló pilóták 700 kilónál is nehezebb autóval rajtolnak, ők biztosan egy kiállással, hosszabb első etappal teljesítenék a távot. Ez a taktika akkor kamatozhat igazán, ha a futamot biztonsági autós szakaszokkal meg kell majd szakítani, amire Monzában mindig van esély. És akkor még az esetleges esőről nem is beszéltünk.
Az Olasz Nagydíj rajtja előtti súlyok:
Rajtpozíció |
Pilóta |
Csapat |
Összsúly
|
1 |
L. Hamilton |
McLaren |
653,5 |
2 |
A. Sutil |
Force India |
655 |
3 |
K. Räikkönen |
Ferrari |
662 |
4 |
H. Kovalainen |
McLaren |
683 |
5 |
R. Barrichello |
Brawn |
688,5 |
6 |
J. Button |
Brawn |
687 |
7 |
V. Liuzzi |
Force India |
679,5 |
8 |
F. Alonso |
Renault |
677,5 |
9 |
S. Vettel |
Red Bull |
682 |
10 |
M. Webber |
Red Bull |
683 |
11 |
J. Trulli |
Toyota |
703 |
12 |
R. Grosjean |
Renault |
699,8 |
13 |
R. Kubica |
BMW |
697,5 |
14 |
G. Fisichella |
Ferrari |
690 |
15 |
N. Heidfeld |
BMW |
697,5 |
16 |
T. Glock |
Toyota |
709,8 |
17 |
K. Nakadzsima |
Williams |
706,2 |
18 |
N. Rosberg |
Williams |
708,6 |
19 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
706 |
20 |
J. Alguersuari |
Toro Rosso |
706 |
A pilóták rangsora a súlyok alapján:
|
Pilóta |
Csapat |
Rajtpozíció |
Összsúly
|
1. |
T. Glock |
Toyota |
16 |
709,8 |
2. |
N. Rosberg |
Williams |
18 |
708,6 |
3. |
K. Nakadzsima |
Williams |
17 |
706,2 |
4. |
S. Buemi |
Toro Rosso |
19 |
706 |
5. |
J. Alguersuari |
Toro Rosso |
20 |
706 |
6. |
J. Trulli |
Toyota |
11 |
703 |
7. |
R. Grosjean |
Renault |
12 |
699,8 |
8. |
R. Kubica |
BMW |
13 |
697,5 |
9. |
N. Heidfeld |
BMW |
15 |
697,5 |
10. |
G. Fisichella |
Ferrari |
14 |
690 |
11. |
R. Barrichello |
Brawn |
5 |
688,5 |
12. |
J. Button |
Brawn |
6 |
687 |
13. |
H. Kovalainen |
McLaren |
4 |
683 |
14. |
M. Webber |
Red Bull |
10 |
683 |
15. |
S. Vettel |
Red Bull |
9 |
682 |
16. |
V. Liuzzi |
Force India |
7 |
679,5 |
17. |
F. Alonso |
Renault |
8 |
677,5 |
18. |
K. Räikkönen |
Ferrari |
3 |
662 |
19. |
A. Sutil |
Force India |
2 |
655 |
20. |
L. Hamilton |
McLaren |
1 |
653,5 |
A Forma-1-es autók minimumsúlya 605 kilogramm, a verseny után üres tankkal, a pilótával együtt kell ennyit nyomnia minden négykerekűnek.
A bokszkiállások várható ideje a Motorsport-Total.com szerint:
15. kör: Lewis Hamilton, Adrian Sutil
17. kör: Kimi Räikkönen
22. kör: Fernando Alonso
23. kör: Vitantonio Liuzzi, Sebastian Vettel
24. kör: Heikki Kovalainen, Mark Webber
25. kör: Jenson Button
26. kör: Rubens Barrichello, Giancarlo Fisichella
28. kör: Robert Kubica
29. kör: Nick Heidfeld, Romain Grosjean
30. kör: Jarno Trulli
31. kör: Jaime Alguersuari, Kazuki Nakajima
32. kör: Sébastien Buemi, Nico Rosberg
33. kör: Timo Glock
|