Hivatalos: Schumacher visszatér a Forma-1-be
f1hirek.hu 2009.12.23. 17:09
Az elmúlt napok híreit figyelembe véve egyáltalán nem számít meglepetésnek az, hogy Michael Schumacher a Mercedes GP alkalmazásában 2010-ben visszatér a Forma-1-be. A felek szerdán hivatalosan is megerősítették az év talán legnagyobb szenzációjának számító átigazolást.
A szerződés részleteiről a Mercedes GP által kiadott sajtónyilatkozatban nem esik szó, de az Autosport arról ír, hogy Schumacher három évre írt alá az alakulathoz.
Michael Schumacher autóversenyzői pályafutása elején már szerepelt a Mercedesnél, most tehát lényegében visszatér a stuttgarti márkához. 1990-ben bekerült a Mercedes pilótanevelő programjába, amelynek nagy szerepe volt abban, hogy 1991-ben bemutatkozhatott a Forma-1-ben.
A mostani szerződés értelmében a hétszeres világbajnok (és ezzel csúcstartó) német újra együtt dolgozhat Ross Brawnnal, akivel a Benettonnál és a Ferrarinál is roppant sikeresek voltak.
A német klasszis a következőképpen emlékezett vissza egykori főnöke megkeresésére: "A motiváció azt hiszem, meglehetősen adott volt. Amikor november végén Ross felhívott, és elém vázolta, hogy van rá esély, hogy újra versenyezzek, és a Mercedes is érdekelt az ügyben, nagyszerű érzés töltött el attól, amit hallottam"- idézte fel az emlékezetes telefonhívást a 40 éves klasszis, aki saját bevallása szerint lélekben egy pillanatra sem hagyta el a versenypályát.
"Sosem hagytam el a versenypályát. 2006 végére belefáradtam a Forma-1-be, de három év távollét után most úgy érzem, minden energia visszaszállt belém. Közben egy kis motorozással is szórakoztattam magam, de most úgy érzem, ismét készen állok rá, hogy valami komolyabb dologba fogjak"- mondta a még mindig lelkes Schumacher.
És hogy pontosan mi is lesz az a komolyabb dolog, amibe belefog Schumacher, avagy milyen célokkal vág neki a 2010-es Forma-1-es idénynek? Nos, olyan célokkal, amelyek nélkül egy hétszeres világbajnok talán vissza se térhetne.
"A Mercedes GP egy olyan csapat, amely idén mindkét bajnoki címet begyűjtötte, és egy olyan erős partnerrel, mint amilyen a Mercedes Benz, a célunk nem is lehet más, mint hogy harcba szálljunk a bajnoki címért. Persze nagy lesz a versengés, amint azt idén is láthattuk, de ez csak még nagyobb izgalommal tölt el"- vázolta fel jövő évi céljait a még mindig győzelemre éhes Schumacher.
Schumacher döntése egyben azt is jelenti, hogy a Mercedes GP két német pilótával vág majd neki a 2010-es évadnak, mivel az már korábban biztossá vált, hogy a csapat egyik pilótája a szintén német Nico Rosberg lesz. Azok után tehát, hogy a McLarennél összeállt az angol "Dream Team" Lewis Hamiltonnal és Jenson Buttonnal a volánnál, a Mercedes GP-nél egy német "All-Star" csapat alakult, úgyhogy a két istálló párharca mindenképp a szezon egyik igazi csemegéjének ígérkezik.
 |
Schumacher és a jövő évi Mercedes szélcsatornában tesztelt makettje |
Mint ismert, Schumacher F1-es visszatérésére már a nyáron jó esély kínálkozott, amikor a Ferrari egykori hétszeres világbajnok klasszisát szemelte ki a sérült Felipe Massa pótlására, ám akkor a német újbóli bevetése még meghiúsult, egy korábbi motorbalesetben megsérült nyaka miatt. Most már azonban nagyon úgy tűnik, a kérdéses testrésszel is minden rednben.
"Mielőtt végleg rábólintottam volna a szerződésre, természetesen magam is megbizonyosodtam arról, hogy rendben vagyok, és száz százalékos biztonsággal kijelenthetem, hogy a nyakam nem téma többé. Sajnos a nyáron, amikor a Ferrarival próbálkozhattam volna, még túl kevés idő telt el a balesetem óta, de mostanra már teljesen felépültem. Minden mozdulat ugyanúgy megy, mint azelőtt, úgyhogy probléma egy szál se"- nyugtatta meg végleg szurkolóit a német legenda.
Ross Brawn csapatfőnök Schumacherhez hasonlóan ugyancsak izgatottan várja már a közös munkát, és hozzátette azt is, a bejelentésnek hála, az istálló mostantól 100 százalékosan a 2010-es idénnyel kapcsolatos munkákra összpontosíthat.
"Nagyon örülök, hogy megerősíthetjük Michael roppantul várt visszatérését a Forma-1-be, és azt, hogy csapatunknál, a Mercedes GP Petronasnál fog vezetni. Hét világbajnoki címe egyedülálló rekord a Forma-1-ben és ez az eredmény magáért beszél, már nagyon várom, hogy ismét együtt dolgozhassak vele"- nyilatkozta Brawn, aki nem titkolta, rendkívül büszke a csapat pilótáira.
"Teljessé vált tehát a versenyzői felállásunk, és úgy vélem, Michaelnek és Nicónak köszönhetően mi rendelkezünk a legizgalmasabb együttműködéssel a sorozatban, ők ketten tökéletesen biztosítják a tehetség, a tapasztalat, a gyorsaság és a fiatalság keverékét"- folytatta a csapatfőnök, aki elárulta azt is, hogy a 2009-es évadhoz hasonlóra számít jövőre is. "Most már minden figyelmünket a jövő évi szezonra való felkészülésre fordíthatjuk, és a Mercedes GP Petronasnál már mindenki nagyon izgatott az új kihívás miatt. A Daimler befektetésével és támogatásával, illetve az Aabar és új névadó szponzorunk, a Petronas, valamint két ilyen izgalmas pilóta közreműködésével, minden alapunk megvan arra, hogy 2010-ben egy újabb sikeres szezonunk legyen."
Erős idényre számít Rosberg is, akit nagy büszkeséggel tölt el, hogy a rekorder pilóta márkatársa lehet, így a szerződtetéséről szóló hírt is örömmel fogadta: "Fantasztikus, hogy Michael visszatér a Forma-1-be és az én csapattársam lesz. Számomra nagyszerű kihívás, hogy minden idők egyik legjobb pilótájával csatázhatok. Biztos vagyok abban, hogy nagyon erős csapat leszünk, mivel semmit sem veszített a gyorsaságából! Visszatérése azonban a sport és a szurkolók számára is egy nagyszerű hír."
Többhónapos hisztéria Schumacher körül
Michael Schumacher a 2006-os szezon végén vonult vissza a Forma-1-ből, ás bár azt követően jó ideig nem merült fel komolyabban a visszatérése, az idén kényszerből kis híján mégis visszaült a Ferrariba, most pedig hetek óta a Mercedes GP-vel hozták összefüggésbe.
Július 29. - Felipe Massa mogyoródi balesetét követően a Ferrarinál mindenki ösztönösen Schumacherre gondolt, mint legmegfelelőbb helyettesre. A 40 éves klasszis néhány nap gondolkodás után elvállata a feladatot.
Július 31. - Schumacher tesztelhette az F2007-est (a Ferrari 2007-es F1-es versenyautóját), a mugellói tesztpályán 67 kört tett meg.
Augusztus 11. - Egyre több találgatás látott napvilágot azzal kapcsolatban, hogy Schumacher motorbalesetben megsérülő nyaka nem bírja az F1-es terhelést, és ez végül be is igazolódott: a német szupersztár bejelentette, hogy egészségi állapota nem teszi lehetővé azt, hogy újra a Forma-1-ben versenyezzen.
Szeptember - A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo többször hangoztatta, hogy szerinte a nagy csapatoknak három autót kellene indítaniuk a Forma-1-ben. A vörösök vezetője Schumachernek adná a harmadik Ferrarit. Erre azonban nem kerülhet sor, a javaslat ugyanis csak javaslat maradt.
Szeptember 11. - Schumacher 2012-ig meghosszabbította tanácsadói szerződését a Ferrarinál.
November 16. - A Mercedes elhagyta a McLarent, és többségi részesedést vásárolt a Brawn GP-ben, aminek köszönhetően a 2010-es bajnokságban már gyári Mercedes csapatként állnak rajthoz.
November közepétől felerősödtek azok a pletykák, melyek szerint a Mercedes GP-nél visszatér a Forma-1-be a hétszeres világbajnok. Az érintettek nem is cáfolták és nem is erősítették meg a hírt, a pletykaáradat pedig egyre jobban felduzzadt.
November 23. - A Mercedes GP leigazolta Nico Rosberget, de a vezetőség nem nevezte meg a csapattársát, életben tartva ezzel a schumacheres találgatásokat.
December 12. - A Bild szerint Schumacher egy évre aláír a Mercedeshez, tehát 2010-ben visszatér.
December 14. - A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo egyik interjújában bejelentette, hogy nem akadályozzák meg Schumachert a versenyzéshez való visszatérésben.
December 18. - Di Montezemolo telefonon beszélt Schumacherrel, aki elmondta neki, hogy " nagyon-nagyon-nagyon nagy az esélye a visszatérésre".
December 22. - A Bild kedden késő este közzétette, hogy a szerződés megköttetett: Schumacher egy évre aláírt a Mercedeshez, és így három év szünet után visszatér a Forma-1-be.
Michael Schumacher eddigi eredményei a Forma-1-ben:
|
istálló |
vb-helyezés |
pontok |
rajtok |
győzelmek |
pole |
leggyorsabb
kör
|
1991 |
Jordan/
Benetton |
14. |
4 |
6 |
0 |
0 |
0 |
1992 |
Benetton |
3. |
53 |
16 |
1 |
0 |
2 |
1993 |
Benetton |
4. |
52 |
16 |
1 |
0 |
5 |
1994 |
Benetton |
bajnok |
92 |
14 |
8 |
6 |
8 |
1995 |
Benetton |
bajnok |
102 |
17 |
9 |
4 |
8 |
1996 |
Ferrari |
3. |
59 |
16 |
3 |
4 |
2 |
1997 |
Ferrari |
2. |
78 |
17 |
5 |
3 |
3 |
1998 |
Ferrari |
2. |
86 |
16 |
6 |
3 |
6 |
1999 |
Ferrari |
5. |
44 |
10 |
2 |
3 |
5 |
2000 |
Ferrari |
bajnok |
108 |
17 |
9 |
9 |
2 |
2001 |
Ferrari |
bajnok |
123 |
17 |
9 |
11 |
3 |
2002 |
Ferrari |
bajnok |
144 |
17 |
11 |
7 |
7 |
2003 |
Ferrari |
bajnok |
93 |
16 |
6 |
5 |
5 |
2004 |
Ferrari |
bajnok |
148 |
18 |
13 |
8 |
10 |
2005 |
Ferrari |
3. |
62 |
19 |
1 |
1 |
3 |
2006 |
Ferrari |
2. |
121 |
18 |
7 |
4 |
7 |
összesen |
|
|
1369 |
250 |
91 |
68 |
76 |
Michael Schumacher legfontosabb F1-es rekordjai:
- legtöbb világbajnoki cím (7)
- leggyorsabb világbajnok: a 17 futamos 2002-es szezon 11. futamán már világbajnok lett
- legtöbb futamgyőzelem (91; 2. helyezett: Alain Prost - 51)
- legtöbb ferraris győzelem (72; 2. helyezett: Niki Lauda - 15)
- legtöbb győzelem egy szezonon belül (13 - 2004)
- legtöbb győzelem egy szezonban zsinórban (7 - 2004)
- legtöbb győzelem ugyanazon a nagydíjon (8 - Franciaország, 7 - Kanada, 6 - Belgium)
- legtöbb mesterhármas /pole, győzelem, leggyorsabb kör egy hétvégén/ (22)
- legtöbb pole pozíció (68; 2. helyezett: Ayrton Senna - 65)
- legtöbb első soros rajthelyezés (114)
- legtöbb világbajnoki pont (1369; 2. helyezett: Alain Prost - 798,5)
- legtöbb pont egy szezonban (148 - 2004; 144 - 2002)
- legnagyobb pontelőnnyel bajnok (67 - 2002; 58 - 2001; 3. helyezett: Nigel Mansell 52-1992)
- legtöbb leggyorsabb kör (74; 2. helyezett: Alain Prost - 41)
- legtöbb dobogós helyezés (154; 2. helyezett: Alain Prost - 106)
|