Räikkönen gyors volt, de bukott első aszfalt-raliján
f1hirek.hu 2010.07.15. 18:31
A 2007-es év Forma-1-es világbajnoka, az idén a rali-világbajnokságban (WRC) versenyző Kimi Räikkönen a hétvégén igen biztató tempót futott első aszfaltos raliján, a Bolgár-ralin, ahol az abszolút 4. helyen is állt, mielőtt az első nap záró szakaszán bukott volna. A finn a szuper-rali szabály értelmében másnap folytathatta a versenyt, így értékes tapasztalatokat szerzett magának az idény három további aszfaltos ralija előtt.
A rali nagyon éles váltást jelent a Forma-1 után, és nem azért, mert bármelyik sportág is erősebb vagy nehezebb lenne a másiknál, egyszerűen azért, mert nagyon más. A Forma-1-ben pallérozódott Räikkönennek így aztán némi könnyebbséget jelentett a hétvégi, Bulgáriában rendezett rali-világbajnoki futamon, hogy végre legalább a talajborítás ismerős volt számára, hiszen - az idény során először - aszfalton mérhették össze tudásukat a sorozat legjobbjai.
Räikkönen gyors volt, de bukott első aszfalt-raliján
A 2007-es év Forma-1-es világbajnoka, az idén a rali-világbajnokságban (WRC) versenyző Kimi Räikkönen a hétvégén igen biztató tempót futott első aszfaltos raliján, a Bolgár-ralin, ahol az abszolút 4. helyen is állt, mielőtt az első nap záró szakaszán bukott volna. A finn a szuper-rali szabály értelmében másnap folytathatta a versenyt, így értékes tapasztalatokat szerzett magának az idény három további aszfaltos ralija előtt.
A rali nagyon éles váltást jelent a Forma-1 után, és nem azért, mert bármelyik sportág is erősebb vagy nehezebb lenne a másiknál, egyszerűen azért, mert nagyon más. A Forma-1-ben pallérozódott Räikkönennek így aztán némi könnyebbséget jelentett a hétvégi, Bulgáriában rendezett rali-világbajnoki futamon, hogy végre legalább a talajborítás ismerős volt számára, hiszen - az idény során először - aszfalton mérhették össze tudásukat a sorozat legjobbjai.
A finn közönségkedvenc ennek megfelelően gyorsabban is kezdett a nyitónapon, mint a korábbi murvás versenyeken, és rendkívül biztató etapokat futott, olyannyira, hogy a 3. gyorsasági után az előkelő 4. helyen állt összetettben. Az első nap utolsó, 4. szakaszán azonban már túl merésznek bizonyult a tempója, az egyik nyújtott jobbosban hibázott, aminek következtében rögvest az erdő közepén találta magát, na meg fejtetőn.
Szerencséjére azonban sem a Citroën, sem navigátora Kaj Lindström, sem ő maga nem sérült meg komolyabban az esetnél, így - a szuper-rali szabály értelmében - másnap visszaállhatott a versenybe, igaz, tíz perces időbüntetéssel, ami az igazán jó szereplést már lehetetlenné tette számára. Räikkönen innentől kezdve hiba nélkül teljesítette végig a távot, és a 11. helyen végzett. Ami viszont ennél is sokkal fontosabb lehet számára, hogy értékes tapasztalatokat szerzett arról, hogyan kell bánni egy bivalyerős raliautóval aszfaltborításon, és ez a tudás később még előnyére válhat az idény többi aszfaltfutamán, Németországban, Franciaországban és spanyol földön.
Räikkönen bukása, és az autó kimentése
"Voltak pozitív és kevésbé örömteli részek a mostani hétvégémben, de összességében élveztem"- kezdte a rali-világbajnokság hivatalos oldalán közzétett nyilatkozatában a finn. "A legfontosabb számomra az volt ezen a hétvégén, hogy hozzászokjak, hogyan kell vezetni egy raliautót aszfalton, mivel ez természetesen teljesen eltér attól, mint amikor egy Forma-1-es autót vezet az ember."
"Ettől függetlenül, aszfalton egy kicsit magabiztosabbnak éreztem magam, mint korábban a murvás versenyeken, de hangsúlyozom, a rali egy teljesen más műfaj, mint a pályaversenyzés, ezért még rengeteget kell tanulnom. Ugyanakkor szakaszról szakaszra egyre inkább ráéreztem a dolog ízére, és igazság szerint tetszettek a bulgáriai pályák, mivel szép gördülékeny ritmusban lehetett rajtuk végigmenni"- mondta végül a népszerű Jégember, akit csapatfőnöke, a Citroën juniorcsapatát irányító Benoit Nogier bukása ellenére is nyilvánosan megdicsért hétvégi teljesítményéért.
"Tekintettel arra, hogy ez volt az első aszfalt-ralija, az időeredmények, amiket Kimi futott igen figyelemre méltóak. Úgy gondolom, hogy sok potenciál rejlik benne, és a most szerzett tapasztalatok mindenképp a segítségére lesznek a további aszfalt-versenyeken"- értékelt a csapatfőnök.